رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس از صدور روزانه ۷ هزار قبض جریمه برای رانندگان متخلف در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس با اشاره به اینکه از زمان نصب دوربین در اغلب نقاط کلانشهر شیراز تمامی تخلفات به‌صورت شبانه‌روزی ثبت می‌شود اظهار داشت: در شیراز روزانه به طور میانگین بین ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ مورد قبض جریمه برای رانندگان متخلف صادر می‌شود.


وی با بیان اینکه در نوروز ۹۶ تعداد تصادفات و کشته‌شدگان حوادث رانندگی در فارس کاهش یافت، افزود: فارس پس از آذربایجان شرقی به‌عنوان استان برگزیده در کاهش تصادفات جایگاه دوم کشوری را به‌دست آورد که این مهم به‌دلیل همکاری مسئولان و رانندگان صورت گرفته است.


عباسی ادامه داد: به‌طور میانگین در استان فارس بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ تصادف به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش می‌شود که از این تعداد کمتر از ۴۰۰ مورد در شیراز رخ می‌دهد.


عباسی یکی از معابر حادثه‌ساز شهر شیراز را محور شهرک گلستان تا صدرا اعلام کرد و اظهار داشت: در این محور در بحث ایمنی و کنترل تخلفات با توجه به نداشتن متولی خاص با مشکلاتی مواجه هستیم و تصادفات منجر به فوت بسیاری در این محور روی می‌دهد.


وی بیان کرد: توقف در محل تصادف علاوه بر ایجاد ترافیک، خطر تصادف و برخورد دیگر خودرو‌ها با خودرو‌های متوقف شده را نیز به دنبال دارد و چنانچه رانندگان از جا به جایی خودرو خود خودداری کنند پس از حضور پلیس اعمال قانون می‌شود.


عباسی گفت: در حال حاضر بیمه تا سقف ۷۰ میلیون ریال بدون نیاز به کروکی پلیس پرداخت هزینه می‌کند و چنانچه طرفین تصادف توافق کنند و راننده مقصر نیز تقصیر خود را بپذیرد می‌توانند برای دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس تصریح کرد: رانندگان همچنین می‌توانند قبل از جا‌به‌جا کردن خودرو خود در تصادفات، اقدام به تهیه فیلم و عکس از صحنه تصادف کنند تا در زمان حضور پلیس به اعلام نظر از سوی پلیس کمک کند.
انتهای پیام/ر


یکی از معابر حادثه‌ساز شهر شیراز، محور شهرک گلستان تا صدرا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار