۲۵۰ مورد تخلف استفاده غیر مجاز از علامت استاندارد ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وحید مرندی مقدم معاون سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه بخش آزمایشگاهی این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ آزمایشگاه همکار در سراسر کشور زیر نظر سازمان ملی استاندارد خدمات خود را ارائه می‌دهند.

مرندی تصریح کرد: بر اساس رویکرد جدید استانداردسازی در کشور، آن دسته از فرآورده‌هایی که مشمول استاندارد اجباری نیستند زیر پوشش استاندارد قرار می‌گیرند که در این زمینه موافقت‌هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به عملکرد این سازمان در پارسال اشاره کرد و ادامه داد: پارسال ۳۵۰ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در شهر‌های کشور صورت گرفته است.

وی افزود: پارسال ۲۵۰ مورد جعل علامت استاندارد در کشور شناسایی شد و ۲ هزار واحد متخلف که کالای آن‌ها مطابق با استاندارد‌های ملی نبود به مراجع قضایی معرفی و احکام مختلفی از زندان تا جرایم نقدی در مورد انان اعمال شد.

مدیر کل استاندارد فارس با ارائه گزارش عملکرد ۴ ماهه استاندارد فارس، اضافه کرد: در ۴ ماه گذشته ۸۰ پروانه استاندارد در این استان صادر شد که ۳۰ درصد از آن‌ها پروانه تشویقی است.

رهنما اظهار کرد: در ۴ ماه گذشته از یک هزار واحد تولیدی نمونه برداری صورت گرفته و در صورت مشاهده ایراد تذکر‌های لازم داده شده است.

وی گفت: در این مدت بازرسی‌هایی از شهربازی‌های استان انجام شده و ۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد در این اماکن پلمپ شده است.

انتهای پیام/ن

پلمپ ۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد در فارس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.