رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان در مراسم افتتاح طرحهای کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ظرف مدت 4 سال در بیش از 4 هزارهکتار از مزارع و باغات ارزوئیه آبیاری نوین انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،با حضور علیبرز بختیاری نماینده مردم شهرستانهای بافت،رابر و ارزوئیه، فرماندار شهرستان، جانشین معاون عمرانی استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،4 طرح کشاورزی در شهرستان ارزوئیه به بهره برداری رسید .

این طرحها شامل 3 طرح آبیاری تحت فشار نوار تیپ با اعتبار هزینه شده بالغ بر 21900 میلیون ریال شامل5100 میلیون ریال آورده شخصی و 16800 میلیون ریال اعتبارات دولتي و یک طرح گاوداری شیری 60 راسی با اعتبار هزینه شده 1200 میلیون ریال شامل 200 میلیون ریال سهم آورده و 1000 میلیون ریال تسهیلات بانکی می باشد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جريان مراسم افتتاح ضمن اعلام این مطلب، ظرف مدت 4 سال در بیش از 4 هزار هکتار از مزارع و باغات ارزوئیه آبیاری نوین انجام شده است گفت: از اول انقلاب تا سال 92 حدود 4000 هکتار از مزارع و باغات ارزوئیه آبیاری نوین انجام شده است که طی سالهای 92 تا کنون نیز همین رقم 4000 هکتار انجام شده است .

وی تاکید کرد: با حذف آبیاری بارانی و غرقابی و جایگزینی آبیاری نوار تیپ از تغییر و هدر رفت آب جلوگیری شده و در آبیاری نوار تیپ بازدهی آب قریب 85% می باشد که این مقدار در آبیاری غرقابی حدود 30 درصد است.

انتهای پیام/ی

انجام 4 هزار هکتار آبیاری نوین در ارزوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.