سردیس علامه بهلول گنابادی در باغ ملی گناباد رونمایی شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت الاسلام و والمسلمین حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد در این مراسم گفت: علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از شخصیت‌های فراشهرستانی و از مشاهیر بزرگ جهان بوده و در کشور‌های غیر از ایران نظیر افغانستان، لبنان، مصر، سوریه، عراق و... نیز شناخته شده است.
 
 
وی افزود: این عارف مجاهد از شخصیت‌هایی است که واجد صفات و ویژگی‌هایی بوده که می‌تواند برای همه الگو و درس‌آموز باشد.
 

حجت الاسلام و والمسلمین حسن صادقی نسب گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت ارتحال علامه بهلول گنابادی به ۲۴ صفت علامه اشاره کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به عبادت، جهاد، عرفان، ذاکر خدا بودن، صائم بودن و... اشاره کرد.
 


امام جمعه گناباد با بیان اینکه جوانان بایستی با سیره و منش علامه بهلول گنابادی آشنا شوند، افزود: ایشان در طول عمر خود چند بار درآمد‌های خود را تقدیم مستمندان نمودند و در این زمینه شهره هستند.


در ادامه علی تقوی، شهردار گناباد نیز با اشاره به اینکه علامه بهلول یکی از نوادر روزگار بود، گفت: در یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی آمده که در جهت معرفی و شناساندن مشاهیر گنابادی اقداماتی انجام شود و لذا شهرداری تصمیم گرفت که اولین سردیس را برای این علامه جلیل القدر تهیه و نصب نماید.
 

شهردار گناباد افزود: در آینده نیز سردیس ۶ نفر دیگر از مشاهیر گنابادی مثل ملامظفر، ملا محمد جویمندی، خواجه اختیارالدین منشی و ... تهیه و در این پارک نصب خواهد شد.


انتهای پیام// ح. ت.
 
 

سردیس ۶ نفر از مشاهیر گنابادی ساخته و نصب خواهد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار