به دنبال آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد: «پس از آزمایش یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی در روز گذشته (جمعه)، نیروهای آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند. در این رزمایش مشترک، موشک‌هایی به سمت آب‌های منطقه‌ای کره جنوبی در امتداد ساحل شرقی پرتاب شد.»

نخستین بار خبرگزاری ژاپن از آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد. پس از آن ارتش کره جنوبی این آزمایش را تأیید کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرد از منطقه «موپونگ نی یک» شلیک شد و پس از طی مسافتی حدود 100 کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.

به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی خواستار مذاکره با مقامات آمریکا برای استقرار واحدهای بیشتری از سامانه موشکی «تاد» در خاک این کشور شد. در حال حاضر ارتش آمریکا دو واحد از سامانه پدافند موشکی تاد را در منطقه جنوبی کشور کره جنوبی مستقر کرده است.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه با استناد به داده های بدست آمده از سامانه هشداردهنده موشکی خود اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سوی کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد بوده که مسافتی بالغ بر 732 کیلومتر را پیموده است.

اعلام این خبر از سوی روسیه در تضاد با ادعاهای پنتاگون و ارتش کره جنوبی است که این موشک را یک موشک بالستیک قاره پیما توصیف کردند.


انتهای پیام/

رزمایش مشترک جدید آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار