امام جمعه گرگان، نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ آیت الله نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با بیان اینکه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است گفت: سنت الهی و نبوی نمازجمعه با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد.


وی با گرامیداشت سالروز تاسیس نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه در پیروان مکتب اهل بیت (ع) مهجور بود و از آنجایی که در دوران و زمان‎‌های مختلف حکومت در اختیار سلاطین جور بود برگزار نمی‎شد.


وی با بیان اینکه نماز جمعه در زمان حکومت و حکام جور مورد سوءاستفاده قرار می‎گرفت، افزود: وقتی رژیم ستم‌شاهی از بین رفت و حکومت عادل امام خمینی (ره) برقرار شد موانع برگزاری نمازجمعه برطرف شد و پس از ۳ ماه از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره)، دستور تشکیل نمازجمعه را دادند که نخستین آن به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد.


آیت الله نورمفیدی افزود: حضرت علی (ع) در روز‌های جمعه آن زندانی‎‌هایی که جرمشان ثابت نشده بود و یا بدهکارانی که توان پرداخت نداشتند را ضمانت می‎کرد تا در نمازجمعه شرکت کنند و دوباره آنان را به زندان بازمی‎گرداند.


امام جمعه گرگان به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امامان ما با تصمیمات و نماز خواندنشان همیشه چراغ راه بودن که امیدواریم در سایه این خواهر و برادر بزرگوار این ملت انقلابی اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام / ا

 

گردهمایی امامان جمعه گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.