اعضای حزب دمکراتیک خلق‌های ترکیه کمپین حضور در خیابان ها برای پاسداری از دموکراسی و عدالت را از شهر دیاربکر آغاز کردند.

کمپین حضور در خیابان‌های ترکیه از سوی حزب مخالف این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون ان تی وی، اعضای حزب دمکراتیک خلق های ترکیه همزمان با نخستین سالروز بازداشت تعدادی از نمایندگان این حزب، کمپین حضور در خیابان ها برای پاسداری از دموکراسی و عدالت را از شهر دیاربکر آغاز کردند.

بر این اساس، در این کمپین سه ماهه نمایندگان این حزب نشست های خود را به طور شبانه روزی به نام کشیک مقاومت و با شعار«مقاومت برای دموکراسی، عدالت و وجدان» در شهرهای دیاربکر، استانبول، وان و ازمیر برگزار خواهند کرد.

عثمان بایدمیر، معاون حزب دمکراتیک خلق‌های ترکیه اعلام کرد: این کمپین برای نگهبانی از دموکراسی و عدالت و متوقف کردن فاشیسم؛ عاری از هرگونه خشونت برگزار می شود و تا آزادی نمایندگان و شهردارانمان و پایان یافتن وضعیت فوق العاده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: مشکل ترکیه با وضعیت فوق العاده و اداره کشور با احکام حکومتی و فرامین وضعیت فوق العاده و اقدامات فاشیستی حل نمی شود. برای حل این مشکل نخست حکومت باید به وضعیت فوق العاده پایان دهد و راه برای عملکرد سیاست‌های دموکراتیک هموار شود تا بتوان مسأله را پشت میز مذاکره حل و فصل کرد.

هم اکنون چهارده نماینده این حزب به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی در زندان بسر می برند.

گفتنی است نمایندگان دو حزب جمهوریخواه خلق و دمکراتیک خلق‌های ترکیه نیز در اعتراض به لایحه مربوط به تغییرات در اساسنامه مجلس این کشور در صحن علنی مجلس تحصن کردند.

پیش از این حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در اقدامی نمادین، کمپین راهپیمایی برای عدالت در مسیر آنکارا به استانبول را با مشارکت صدها هزار تن از قشرهای مختلف برپا کرده بود.

انتهای پیام/

کمپین خیابانی حزب مخالفت ترکیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار