امام جمعه سنندج گفت:اتحاد،انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی رمز پیروزی مسلمانان در برابرفتنه های دشمنان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی در نماز جمعه این هفته که با حضور هیاتی از علمای اهل سنت انگلستان در مسجدجامع این شهر برگزار شد،گفت: مردم کشورمان با اخلاق اسلامی و احترام به همدیگر، این اتحاد را حفظ کرده اند.
وی با بیان اینکه سنی و شیعه برادران دینی هستند ادامه داد: مصداق این اخوت را ملت ایران در طول تاریخ انقلاب به خوبی نشان داده اند و در این راه ایثارگری های زیادی نیز داشته اند.
وی اتحاد مسلمانان را تنها راه پیروزی در برابر استعمار دانست و اضافه کرد: تلاش کنیم با حفظ انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی، فتنه دشمنان را خنثی کنیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت استقامت و دوام در دین پرداخت و گفت: خداوند بارها پیامبر(ص) را صبر و استقامت در دین توصیه کرده اند و این امر شامل تمامی امت اسلامی است.
ماموستا خدایی با بیان اینکه همگی باید با تمام وجود به پایداری در دین اعتقاد داشته باشیم افزود: تلاش کنیم واجبات دینی را به درستی انجام داده و اوامر خدا و رسول را انجام دهیم.
وی مومنان را به دوری از گناه توصیه کرد و گفت: نفس را از طمع و شهوت محافظت کرده و صبر و حوصله را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
ماموستا خدایی ثابت قدم بودن در دین را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: صابران مورد رحمت الهی قرار گرفته و اجر معنوی بزرگی نصیبشان خواهد شد.
انتخاب دوست دانا و خوش اخلاق، انجام صحیح واحبات دینی و یاد کردن از مرگ، از دیگر توصیه های امام جمعه سنندج به نمازگزاران بود.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان هم قبل از خطبه ها به مناسبت پنجم ذی القعده(هفتم مرداد) و روز بزرگداشت امام زادگان، مطالبی راجع به آمار نوادگان پیامبر و برنامه های این روز در کردستان بیان کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان سخنران دیگر پیش از خطبه ها، اقدامات و عملکرد این سازمان را در سال گذشته تشریح و بر ضرورت ترویج آموزش و کسب مهارت در جامعه تاکید کرد.
علمای اهل سنت انگلستان به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان به سنندج سفر کرده اند.

 انتهای پیام/م

مصداق  اخوت را ملت ایران در طول تاریخ انقلاب به خوبی نشان داده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.