هدر ناوئرت بار دیگر بر حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید و اعلام کرد امنیت این رژیم از اولویت‌های اصلی واشنگتن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد امنیت رژیم صهیونیستی برای واشنگتن در اولویت قرار دارد.

 او در نشست خبری شب گذشته در وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد تحولات اخیر بیت‌المقدس و اینکه نیروهای صهیونیست در ‌‌نهایت تصمیم گرفتند دوربین‌های امنیتی را -که نمازگزاران فلسطینی را در مسجدالاقصی زیر نظر می‌گرفت- قطع کنند، گفت: جیسون گرین بلات، فرستاده ویژه آمریکا، هنوز در منطقه به سر می‌برد و برگزاری دیدار با مقامات دو طرف را ادامه می‌دهد. ما تحولات را به دقت زیر نظر داریم و من سعی می‌کنم مطلبی نگویم که باعث تشدید تنش شود. همه ما می‌دانیم که شرایط سیاسی منطقه شکننده است و باید در این مورد محتاط باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: امنیت اسرائیل در میان اولویت‌های اصلی ماست. در پاسخ به پرسش شما (قطع دوربین‌های امنیتی در مسجدالاقصی) باید بگویم ما هرگز اسرائیل را برای گرفتن تصمیم‌های امنیتی به منظور رسیدن به اهداف سیاسی تحت فشار قرار نخواهیم داد. دولت ترامپ در این شرایط ایفای نقش کرده و خواهد کرد. آقای گرین بلات و (جدرد) کوشنر و همچنین برخی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا برای بهتر شدن شرایط تلاش می‌کنند.

ناوئرت در پاسخ به این پرسش که آیا وی می‌گوید صهیونیست‌ها این تصمیم را برای رسیدن به اهداف سیاسی گرفتند ،گفت: خیر من این را نگفتم. ما در این موضوع دخالت نمی‌کنیم. تصمیم اسرائیل درباره دوربین‌ها را صرفا خود آن‌ها گرفتند و ما به آن احترام می‌گذاریم. این را هم در نظر داریم که حل بحران به زمان نیاز دارد و باید اجازه دهیم مسائل به تدریج حل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
نابودی اسراییل هم از اولویتای ماست
آخرین اخبار