وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راه اندازی خزانه داری کل در دانشگاه آزاد، ضرورت تقویت ارتباط میان صنعت با دانشگاه‌ها در کشور، دانشگاه‌های دولتی نباید به سمت خصوصی سازی حرکت کنند، نرخ غذای دانشجویی در سال ۹۶ افزایش پیدا نمی‌کند، زمان اعلام نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد، پذیرفته شدگان «پژوهشگاه شاخص پژوه» تعیین تکلیف می‌شوند و توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی از ۱۰ مرداد ماه از جمله اخبار مهم وزارت علوم در هفته گذشته است.

ضرورت تقویت ارتباط میان صنعت با دانشگاه‌ها در کشور

ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: امروزه براساس شرایط به وجود آمده انجام کار‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال در کشور فراهم شده است.
وی عنوان کرد: ما در کشور ۹۰۰ شهرک صنعتی داریم، ولی با بدنه ارتباط موثری نداریم، زیرا صنعت به دانشگاه اعتماد ندارد و به نظرم باید کار آفرینان به دانشگاه آمده و اطلاعات و خاطراتشان را برای تاسیس رشته‌های جدید در اختیار دیگران قرار دهند.

راه اندازی خزانه داری کل در دانشگاه آزاد

علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنا دانشگاه آزاد در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد به چگونگی و نحوه اجرای طرح‌های درآمدزا در جلسه گذشته شورای اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جلسات شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد با هدف طراحی نقشه راه استراتژیک برای کاهش وابستگی به درآمد‌های شهریه‌ای و ایجاد درآمد‌های پایدار در سطح عالی برگزار می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در امور عمرانی و ایجاد شهرک‌های شفا (فناوری آزاد) افزود: توسعه این شهرک‌ها راه حل مناسبی برای افزایش درآمد‌های دانشگاه در چارچوب اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود.

دانشگاه‌های دولتی نباید به سمت خصوصی سازی حرکت کنند

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار است پنج دانشگاه کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند، اما تاکنون بودجه‌ای برای این برنامه در نظر گرفته نشده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: معتقدیم با توجه به شرایطی که وجود دارد نباید دانشگاه‌های دولتی به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.

نرخ غذای دانشجویی در سال ۹۶ افزایش پیدا نمی‌کند

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: طی بخشنامه ایی که به تمامی دانشگاه‌ها ارسال شده است هزینه غذا‌ی دانشجویی در دانشگاه‌ها همچون گذشته محاسبه می‌شود و امسال هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هرگونه افزایش در سال تحصیلی جدید چه در بخش تغذیه دانشجویان و اجاره بها خوابگاه‌ها دانشجویان منتفی است.

پذیرفته شدگان «پژوهشگاه شاخص پژوه» تعیین تکلیف می‌شوند

وزارت علوم در خصوص پذیرفته شدگان پژوهشگاه (منحل شده) شاخص پژوه اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیراست:

ملاک تصمیم گیری، فهرست اسامی افرادی است که پژوهشگاه (منحل شده) شاخص پژوه رسماً و در زمان مقرر به وزارت علوم منعکس کرده است؛ افرادی که از مجاری قانونی (آزمون سراسری، استعداد درخشان، انتقال به داخل...) در پژوهشگاه پذیرش شده باشند، به زودی توسط وزارت علوم جهت ادامه تحصیل در مراکز متناظر جایابی خواهند شد.

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد

علیرضا ر‌هایی معاون آموزشی دانشگاه آزاداسلامی از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد آزاد اسلامی در دهه اول شهریور خبرداد و گفت: نتایج این آزمون بین ۵ تا ۱۰ شهریور اعلام خواهد شد.

توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی از ۱۰ مرداد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی از سه شنبه ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار