سرطان دومین عامل مرگ پس از بیماری های قلب و عروق در دنیا ، سومین عامل در کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هاشمی رئیس مرکز تحقیقات خون و سرطان استان یزد گفت:استان یزد رتبه سوم بیماری سرطان در کشور را داراست وسرطان خون در کودکان و سرطان سینه در خانم ها و سرطان معده در آقایان شایع ترین سرطان ها در استان یزد است.

هاشمی افزود: سرطان شامل تشخیص و درمان است که تشخیص معمولا به جراحی و در بعضی موارد اشعه درمانی است اما به طور کلی شیمی درمانی موثرترین راه برای درمان این بیماری است.

صادقیان کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر گفت: سرطان یک مشکل عمده، بهداشتی، سلامتی است، دومین عامل مرگ پس از بیماری های قلب و عروق در دنیا ، سومین عامل در کشور ایران است و چهارمین جایگاه را در هزینه های بیماری را دارد.

صادقیان افزود:حس توده در بدن، خونریزی مجاری بدن،تغییر رنگ و شکل خال ها، کاهش وزن، اسهال و یبوست های متداول و غیر عادی از شایع ترین علائم کلی سرطان است.

فرات، فوق تخصص بیماری های خون و سرطان ادامه داد: بیست درصد سرطان ها ارثی و خانوادگی و هشتاد درصد آن ها به عوامل محیطی چون تغذيه ، فعالیت بدنی، آلودگی هوا و مسمومیت ها بر می گردد.

شبانی،رئیس مرکز پرتودرمانی استان با اشاره به افزایش سالانه هزار و پانصد نفری مبتلایان به سرطان در استان یزد و شلوغی مراکز درمانی در استان گفت : روزانه صد و چهل بیمار به این مرکز مراجعه می کنند که شصت و پنج تا هفتاد نفر ان ها مورد جدید هستند.

انتهای پیام/ ی

افزایش سالانه هزار و پانصد نفر مبتلا به سرطان در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.