اصفهان؛

عضویت هزارنفر خادم یار رضوی در استان اصفهان

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت:در استان اصفهان در حال حاضر مجموعاً هزار نفر خادم‌یار رضوی عضویت دارند و تیم‌های تخصصی تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین آذین  امروز در نخستین همایش بانوی آب و آینه سازمان بسیج جامعه پزشکی به بیان بعضی برنامه‌های نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در کشور پرداخت و اظهار داشت: بعد از حکم 7 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی که به عنوان منشور آستان قدس رضوی از آن نام برده می‌شود، برنامه‌ها، راهبردها و طرح‌ها بر اساس همین منشور تدوین شده و در حال اجرا است.

وی افزود: نقطه مرکزی این منشور خدمت‌رسانی به ضعفا و نیازمندان در سراسر کشور است، البته در ابتدا به زائران محروم سپس مجاوران محروم و بعد سایر محرومان در نقاط دیگر کشور خدمت‌رسانی می‌شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس در آستان قدس رضوی در کنار سایر معاونت‌ها، معاونتی با نام امداد مستضعفین تشکیل شد و در همین راستا در همه استان‌ها نمایندگانی منصوب شدند و همه با رویکرد خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان در استان‌ها شناسایی نیازها و محرومیت‌ها در همه حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت و درمان و شناسایی ظرفیت‌ها و منابعی است که می‌توانند این نیازها را تأمین کنند.

آذین با تأکید بر اینکه هر برنامه‌ای در آستان قدس اجرا می‌شود، همه در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان است، گفت: قبلاً آستان قدس در بعضی استان‌ها دفاتری داشت که به صورت منطقه‌ای اداره می‌شد و صرفاً رسیدگی املاک و اراضی آستان قدس را پیگیر بودند، اما حدود 11 ماه است که نمایندگی‌ها در همه استان‌ها فعال شده‌اند که رسیدگی به املاک و اراضی آستان قدس یکی از فعالیت‌های آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خدمت‌رسانی آستان قدس در حوزه سلامت، اشتغال، ازدواج و غیره است، اذعان کرد: یکی از این طرح‌ها، طرح خادم‌یاران رضوی بوده که تنها کانال ورود در جمع خادمان تشرفی امام رضا(ع) است، این طرح مفهوم خدمت‌رسانی را در همه حوزه‌ها و نقاط توسعه داده و از چهار دیواری حرم خارج کرده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان ادامه داد: در این طرح نخبگان را در هر رشته‌ای دعوت به عضویت می‌کنیم و حکمی برای او زده می‌شود که به عنوان خادم یار آزمایشی خدمت کند، به عنوان مثال در بین پزشکان فرد متعهد می‌شود که در یک روز از هر ماه یک یا 2 جراحی افتخاری برای امام رضا(ع) انجام دهد.

وی تأکید کرد: بر اساس روایات از ناحیه معصومان به ویژه امام رضا(ع) خدمت به مستمندان و محرومان به ویژه ارادتمندان اهل بیت خدمت مستقیم به اهل بیت است؛ در استان اصفهان در حال حاضر مجموعاً هزار نفر خادم‌یار رضوی عضویت دارند و تیم‌های تخصصی تشکیل شده است.

آذین اضافه کرد: این خادم‌یاران بعد از 6 ماه در سه درجه رتبه‌بندی شده و بعد از دو سال هم بر اساس رتبه‌بندی با حکم مستقیم تولیت آستان قدس خادم تشرفی امام رضا(ع) شده و فرم مخصوص خدام را باید به تن کنند و در فواصل زمانی خادمی حرم امام رضا(ع) و زائرانش را می‌کنند.

وی در پایان گفت: این خادم یاران در مرحله اولیه گزینش شده و آموزش‌هایی از جمله حرم شناسی، امام شناسی و احکام سفر می‌بینند؛ از همه فعالان عرصه سلامت برای حضور در این طرح دعوت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

پزشکان خادم‌یاران رضوی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار