شهردار اصفهان از افتتاح رسمی ایستگاه‌های جدید خط یک مترو اصفهان در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد  امروز در حاشیه مسافرگیری ایستگاه‌های جدید خط یک متروی اصفهان از ایستگاه تختی تا میدان آزادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های میراث فرهنگی عبور خط یک قطار شهری از چهارباغ و عبور خط دوم از میدان امام بود.

وی افزود: با جلساتی که مسؤولان امر در اصفهان و تهران برگزار شد تصمیم نهایی بر آن قرار گرفت که در خط 2، مترو از زیر میدان امام رد نشود، در خصوص عبور خط یک مترو از چهارباغ، دانشگاه علم و صنعت برای تست لرزش و طرح‌های مطالعاتی این پروژه به عنوان دانشگاه امین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اخیراً و پس از اعلام نتیجه تست‌ها، مشخص شدن وضعیت بهتر از استاندارد معمول بود و امروز دعوت کردیم تا مسؤولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعضای شورای اسلامی شهر دوره چهارم و پنجم، کارشناسان و دانشگاه علم و صنعت از نزدیک شاهد استفاده آزمایشی باشند.

جمالی‌نژاد با بیان این که در یک ماه و نیم اخیر قطارها به صورت آزمایشی در این فاز مترو تردد می‌کردند، گفت: ایستگاه‌های جدید این فاز خط یک مترو کامل شده و با نهایی شدن تست‌ها، تا دو هفته آینده مردم اصفهان می‌توانند از ایستگاه‌های جدید مترو استفاده کنند.

 با راه‌اندازی نهایی این فاز از مترو اصفهان، شهروندان می‌توانند از ایستگاه شهرک قدس در خیابان امام خمینی تا خیابان چهارباغ بالا و میدان آزادی را با قطاری شهری سفر کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اردلان
۱۱:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
مترو واقعی از۶ صبح تا۱۲ شب باید کار کنه در غیر این صورت مترو عایدی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
ساخت ایستگاه مترو دانشگاه اصفهان کنار کوه صفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
اونچه که خیلی برای مردم اصفهان مهم هست اینه که مترو تا ساعت 12 در خدمت مردم باشه... نه اینکه فقط نمایشی تا بعد از ظهر کار کنه...