مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات آبخیز داری در ۱۵ هزار هکتار، از عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

اجرای عملیات آبخیزداری در بیش از ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اعلام این خبر گفت: این عملیات شامل احداث بند‌ها و سد‌های کوچک سنگی ملاتی، گابیونی، خاکی و عملیات بیولوژیکی و مدیریتی می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در حال اجراست.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه سالانه میلیارد‌ها متر مکعب آب به صورت هرز آب و میلیارد‌ها تن خاک از طریق فرسایش در کشور هدر می‌رود افزود: توسعه آبخیزداری در مناطق مختلف در تغذیه و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی اثرگذار است .


وی افزود: اهداف اصلی منابع طبیعی در حوزه آبخیز شامل، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خا ک و رسوب دهی، کنترل هرز آب‌ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقای آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم، توسعه فعالیت‌های مطالعاتی، تهیه برنامه جامع اصلاح کاربری و بهره‌برداری بهینه از اراضی است.

انتهای پیام/پ

اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.