نماینده استان، با ترکیب بومی این فصل قصد دارد به رقابت‌های دسته اول کشور صعود کند تا شاید ناکامی‌های فصل‌های گذشته از خاطرات فوتبال دوستان قزوینی فراموش شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شهریور ۹۱ بود که تیم فوتبال کاسپین قزوین با خرید امتیاز تیم کاوه تهران و با حمایت اداره کل ورزش وجوانان و شهرداران استان پا به رقابت‌های فوتبال دسته دو کشور گذاشت.

راه دشوار تیم فوتبال کاسپین برای صعود به لیگ یک

کاسپین با برنامه‌ای پنج ساله و با هدف صعود به لیگ برتر کار خود را آغاز کرد، اما در این چند فصل با افت و خیز‌های فراوانی مواجه شد.

حسینی بازیکن جوان این تیم می‌گوید: کاسپین فراز و نشیب‌های زیادی داشت، یکسال به لحاظ مالی و امکانات مورد حمایت قرار می‌گرفت و یکسال کمتر

رضایی و زهرایی دیگر بازیکنان کاسپین هم معتقدند: که تیم دیر تمریناتش را آغاز می‌کرد و این در شرایط بدنی بازیکنان به خوبی مشخص بود.

کاسپین در چند سال فعالیت خود در لیگ دو تنها یک بار در بین ۴۰ تیم بعنوان اولین نماینده استان به مرحله دوم صعود کرد، اما پارسال با خطر سقوط به دسته سه، فصل بدی را پشت سر گذاشت.

 آغاز تمرینات ۶۰ روز زودتر

تیم فوتبال کاسپین بر خلاف چند فصل گذشته که همیشه در دقیقه نود تمرینات را آغاز می‌کرد، امسال با حضور سعید دقیقی بازیکن سابق تیم ملی و لیگ برتر، تمرینات پیش فصل خود را دو ماه زودتر آغاز کرده است.

راه دشوار تیم فوتبال کاسپین برای صعود به لیگ یک

مربی، بازیکن تیم فوتبال کاسپین قزوین می‌گوید: یک هفته‌ای است تمرینات آغاز شده است و با اولویت استفاده از بازیکنان بومی فراخوانی استانی داده شد که ۲۰۰ بازیکن تست دادند و چندین چهره خوب شناسایی و به تیم اضافه شدند.

سعید دقیقی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از تیم افزود: استاندار ورزش دوست، در جلسه‌ای از مساعدت و همکاری با مجموعه کاسپین گفت و ما روی قول استاندار حساب باز کرده ایم و دیگر مدیران ارشد استانی هم قول همکاری داده اند، اما نباید زمان را از دست بدهیم و باید هر چه سریع‌تر امکاناتی که نیاز داریم توسط مسئولین استانی فراهم شود.

 مشکلات مالی همچنان گریبان گیر کاسپین

کاپیتان تیم فوتبال کاسپین قزوین که از با تجربه‌ها و قدیمی‌های تیم است درباره چند فصل حضور کاسپین در لیگ دو فوتبال کشور گفت: بر خلاف سایر فصل ها، تمرینات امسال، خیلی زودتر آغاز شده و این نوید روز‌های خوب است.

راه دشوار تیم فوتبال کاسپین برای صعود به لیگ یک

وحید علی اوسط با بیان اینکه تعدادی از بازیکنان بومی و غیر بومی استان، از تیم طلبکارند افزود: از سنوات گذشته بازیکنان قرار داد‌های پرداخت نشده دارند و برای امسال هم مسئولین باشگاه پیش از جذب بازیکنان باید برای قرار داد‌ها برنامه داشته باشند چرا که بازیکنان از این راه امرار معاش می‌کنند.

مدیرعامل تیم کاسپین هم از پرداخت بیشتر معوقات و بدهی‌های گذشته خبر داد.

مرتضی ململی گفت : ۵۰ درصد از بدهی‌های جدید داده شده است و اگر کمک مالی استاندار به این تیم تزریق شود تا ۶۰ درصد طلب بازیکنان پرداخت خواهد شد.


 از نیرومحرکه و پیکان تا کاسپین

قزوین ۲۰ سال پیش آن هم با نیرو محرکه برای یک فصل حضور در رقابت‌های فوتبال دسته اول راتجربه کرد.

راه دشوار تیم فوتبال کاسپین برای صعود به لیگ یک

 چند سال پیش هم تیم لیگ برتری پیکان بازی هایش را بدون حتی یک روز تمرین در ورزشگاه شهید رجایی برگزار کرد، اگر چه با آمدن تیم‌های لیگ برتری، برخی از فوتبال دوستان برای دیدن بازی سرخابی‌ها و بازیکنان سرشناس به ورزشگاه می‌رفتند، اما مردم تیم پیکان را از خودشان نمی‌دانستند چراکه این تیم نه بازیکنی بومی در اختیار داشت و نه در قزوین (بلکه در کرج) تمرین می‌کرد.

تیم کاسپین تنها نماینده قزوین در رقابت‌های دسته کشور، با سعید دقیقی و بازیکنان جوان و بومی تمریناتش را آغاز کرده است، حالا فوتبال دوستان قزوینی به تیم بومی کاسپین چشم دوخته اند تا شاید رویای داشتن یک تیم در لیگ برتر برای فوتبال استان محقق شود و به قول مجید بهتویی لیدر تیم کاسپین امیدواریم با حل مشکلات مالی بازیکنان و البته تغییر و تحولاتی که در کادر فنی تیم کاسپین رخ داده این تیم بتواند نماینده شایسته‌ای برای فوتبال استان باشد.

رقابت‌های فوتبال دسته دو کشور از ۴۰ روز دیگر شروع می‌شود و تیم کاسپین علاوه بر شرکت در این رقابت‌ها، مسابقات جام حذفی کشور را پیش رو دارد و از دور سوم وارد مرحله حذفی این رقابت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.