مدیر کل هواشناسی گلستان از وقوع دماهای حدی بی سابقه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ نوربخش داداشی همچنین افزود: تیرماه امسال با کاهش میانگین بارندگی این استان به میزان ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته و دوره آماری تیر ماه گذشته مواجه شدیم.

وی در تحلیلی از شرایط آب و هوایی تیر ماه استان گفت: میانگین مجموع بارش ایستگاه‌های سینوپتیک استان گلستان در تیر ماه سال جاری ۷.۴ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به دوره آماری و سال قبل ۶۸ درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش نسبت به دوره آماری بمیزان ۹۱ در صد در بندرگز رخ داده است.

مدیر کل هواشناسی گلستان افزود: میانگین دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان گلستان در تیر ۹۶ برابر با ۲۸.۹ درجه سانتیگراد بود که نسبت به سال قبل بدون تغییر و نسبت به دوره آماری ۰.۴ درجه افزایش یافته است همچنین بیشترین دمای ثبت شده در این ماه مربوط به گنبدکاوس بمیزان ۴۶ و در کلاله ۴۵.۸ درجه سانتی گراد بود که نسبت به ادوار گذشته وقوع این دما‌های حداکثری روزانه در تیر ماه بی سابقه بوده است.

داداشی میانگین مجموع تبخیر در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در تیر ماه ۹۶ را ۲۶۳.۶ میلیمتر اعلام کرد: این میزان نسبت به دوره آماری ۱۱ درصد و نسبت به سال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین افزایش مربوط به علی آباد و گنبد بوده است که به ترتیب ۴۶.۳ و ۲۳.۵ درصد نسبت به دوره آماری افزایش داشته است. در اینچه برون و فرودگاه کاهش تبخیر رخ داده است.

داداشی در خصوص ساعت آفتابی گفت: میانگین مجموع ساعت آفتابی در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در تیر ۹۶ برابر با ۲۹۸ ساعت بوده که نسبت به دوره آماری ۱۸.۲ درصد و نسبت به سال قبل ۶.۱ درصدافزایش داشته است.

بیشترین افزایش مربوط به علی آباد و بندرگز بوده که به ترتیب ۳۶.۱ و ۳۰.۵ درصد نسبت به دوره آماری افزایش داشته است.

 

انتهای پیام / ا

 

تداوم گرما و خشکی هوای گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.