ساری،

اختصاص اعتبار یک میلیاردی به بزرگترین آزمایشگاه تشخیص سرطان شمال کشور

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات بزرگ‌ترین آزمایشگاه مولکولی تشخیص سرطان در مازندران اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن آسوری رئیس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل گفت: در نشست هیات رئیسه انیستیتو پاستور ایران در محل این پژوهشکده، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی بزرگ‌ترین آزمایشگاه مولکولی تشخیص سرطان در مازندران اختصاص داده شده است.


وی درباره تصمیات دیگر هیات رئیسه انیستیتو پاستور در آمل افزود: ساختمان این آزمایشگاه جامع و مرجع با زیربنای ۱۰۰ متر مربع در محل پژوهشکده در سال‌های قبل بهره برداری شد.


رئیس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل گفت: آزمایشگاه مرجع و تشخیصی اکنون در شمال کشور وجود ندارد و با راه اندازی این آزمایشگاه که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری انیستیتو پاستور فعالیت خواهد کرد، از ارسال نمونه‌های آزمایشی به تهران جلوگیری می‌کند.


آسوری افزود: افزایش شمار مبتلایان به انواع سرطان به خصوص سرطان گوارشی و پستان در استان‌های شمالی ضرورت راه اندازی این آزمایشگاه را در آمل افزایش داده است.


وی گفت: با تصمیم اعضای هیات رییسه انیستیتوپاستور، حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و ساز و خرید تجهیزات مورد نیاز پژوهشکده پاستور آمل پیش بینی و در برنامه امسال پاستور کشور ردیف اعتباری مستقل اختصاص داده شد.


رئیس پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل افزود: همچنین به برنامه‌های حمایتی انستیتو پاستور ایران از توسعه زیست فناوری دانش آموزی در پژوهشکده پاستور آمل اشاره کرد و گفت: در این حوزه با هماهنگی و مشارکت معاونت علمی توسعه زیست فناوری در حال اجرا است و شعبه پاستور آمل بعنوان پایگاه و مجری این طرح پذیرفته شده است.


آسوری گفت: که در کمتر از یکسال گذشته حدود ۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع راهنمایی و متوسطه از پایگاه زیست فناوری پژوهشکده شمال کشور بازید کردند که در کل کشور چنین تعداد دانش‌آموزی در بازدید از یک مجموعه وجود نداشته است.


پژوهشکده انستیتو پاستور شعبه آمل تنها پژوهشکده استان‌های شمالی کشور اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان است که در ۶ بخش حوزه پژوهش، تولید، ارائه خدمات تشخیصی تخصصی، آموزشی، مرکز رشد و رایانش زیستی فعالیت می‌کند.


این پژوهشکده با داربودن آزمایشگاه‌های مرجع و تشخیص بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از مراکز علمی و اصلی رسیدگی به نمونه‌های ارسالی بیماری‌ها محسوب می‌شود.


انتهای پیام/ع


اختصاص اعتبار به بزرگترین آزمایشگاه تشخیص سرطان شمال کشور در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار