ساری،

پیوستن ایران به جمع تولید کنندگان واکسن هاری انسان

ایران در جمع پنج کشور تولید کننده واکسن هاری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در حاشیه نشست هیات رئیسه پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور در آمل با بیان اینکه با تلاش محققان ایرانی، تولید واکسن هاری انسان درمرحله آزمایش به خوبی جواب داد، گفت: با دریافت مجوز بین المللی، به زودی ایران به جمع ۵ کشور تولید کننده این فرآورده‌های دارویی می‌پیوندد.


وی افزود: انستیتو پاستور ایران از حدود ۴ سال قبل تولید واکسن هاری انسانی را آغاز کرد که هم اکنون مراحل آزمایش را سپری می‌کند.


رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای اجرای این طرح مهم تحقیقاتی و زیربنایی در کشور وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد کمتر از دوسال آینده و در سال ۹۸، ایران در جمع پنج کشور تولید کننده واکسن هاری در دنیا قرار می‌گیرد.


قانعی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون ایران در تولید واکسن هاری حیوانی نیز هیچ مشکلی ندارد گفت: تولید انبوه این واکسن در کشور، نیاز داخلی را تامین می‌کند.


رئیس انستیتو پاستور ایران همچنین از برگزاری همایش بین المللی هاری با حضور متخصصان و کارشناسان ۱۵ کشور دنیا نیمه نخست مهرماه در پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور در آمل خبر داد و گفت: این همایش یک هفته‌ای در موضوعات مختلف بیماری هاری از جمله دلایل، آموزش و روش‌های پیشگیری را بررسی می‌کند.


پژوهشکده انیستیتو پاستورشمال کشور شعبه آمل با داشتن آزمایشگاه‌های مرجع و تشخیص بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از مراکز علمی و اصلی رسیدگی به نمونه‌های ارسالی بیماری‌ها محسوب می‌شود.


انتهای پیام/ع


ایران در آستانه پیوستن به جمع تولید کنندگان واکسن هاری انسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار