نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از رأی‌دهندگان به ترامپ به اشتباه تصور می‌کنند او در آرای مردمی پیروز شده است.

حدود نیمی از رأی‌دهندگان به ترامپ، او را پیروز آرای مردمی می‌پندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از رأی‌دهندگان به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به اشتباه تصور می‌کنند او در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، در آرای مردمی نیز پیروز شده است.

براساس نظرسنجی مشترک پُلیتیکو و مورنینگ کنسالت (Moring Consult) ، که نتایج آن ساعات ابتدایی امروز (چهارشنبه) منتشر شد، 49 درصد از رأی‌دهندگان به ترامپ تصور می‌کنند او در آرای مردمی پیروز شده است. 40 درصد از رأی‌دهندگان به ترامپ نیز گفتند هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در این رقابت‌ها، پیروز آرای مردمی بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بیشتر رأی‌دهندگان آمریکایی (59 درصد) کلینتون را پیروز آرای مردمی می‌دانند و تنها 29 درصد از کل رأی‌دهندگان آمریکایی تصور می‌کنند ترامپ پیروز آرای مردمی بوده است.

در واقع در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، هیلاری کلینتون علی‌رغم کسب آرای مردمی بیشتر نسبت به ترامپ، نتوانست به کاخ سفید راه یابد. کلینتون در این رقابت‌ها، 2.9 میلیون رأی مردمی بیش از ترامپ کسب کرد و الکترال کالج (مجمع گزینشگران‌) بود که بلیط راهیابی ترامپ به کاخ سفید را صادر کرد. این در حالی است که دموکرات‌ها مدعی هستند روسیه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و هک کردن رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب یاعث پیروزی دونالد ترامپ در این رقابت‌ها شده است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در این دیدار علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند. گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.

 حدود سه چهارم (72 درصد) رأی‌دهندگان آمریکایی نیز ترامپ را پیروز آرای الکترال کالج می‌دانند. این در حالی است که 14 درصد از رأی‌دهندگان نیز معتقدند هیلاری کلینتون پیروز آرای الکترال کالج بوده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار