معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: پرسش محوری در مدارس ابتدایی باید جایگزین پاسخ محوری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در همایش مدیران مدارس ابتدایی شهرستان شیراز اظهار کرد: در برخی مدارس هنوز تاکید بر محفوظات است این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته، توسعه مغز به جای پر کردن مغز در دستور کار برنامه ریزان تعلیم و تربیت قرار دارد.

علی عسکر جمشیدی اقلید افزود: بر همین اساس پرسش محوری در مدارس ابتدایی باید جایگزین پاسخ محوری شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با ارائه تحلیلی روان شناختی از دوران رشد کودک به دوران تغییر پذیری و تاثیر پذیری اشاره کرد و بر نقش والدین و تاثیر آن‌ها بر فرایند رشد و تربیت آن‌ها تاکید کرد.

وی هدف از آموزش را یادگیری در دانش آموزان دانست و ضمن اشاره به انواع یادگیری، به یادگیری‌های تجربی که ناشی از پرسش گری و تجربه کردن شرایط در موقعیت‌های مختلف است را از پایدارترین نوع یادگیری برشمرد و ادامه داد: یادگیری نباید محصور و محدود به کلاس باشد و معلم باید شرایطی را ایجاد کند تا دانش آموز آنچه را فرا گرفته است بتواند آموزش دهد.

در این همایش که با حضور مدیران مدارس ابتدایی، دانش آموزان برگزیده جشنواره‌ها و مسابقات و اولیای آنان تشکیل شده بود از دانش آموزان برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن

توسعه مغز به جای پر کردن مغز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.