وزارت خارجه محمد عینی دیپلمات افغانستان در سازمان ملل را به دنبال طرح اتهام ضرب و شتم همسرش در حضور رسانه‌ها به کابل فراخوانده است.

وزارت خارجه دیپلمات خود را به دلیل ضرب و شتم همسرش از سازمان ملل فراخواند به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پخش این خبر در روزنامه نیویورک پست واکنش‌های زیادی را در محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و این واکنش‌ها زمینه تصمیم‌گیری وزارت خارجه افغانستان را فراهم کرد.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: این وزارت تصمیم گرفته که محمد عینی، دیپلمات نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به کابل فراخواند.

وی افزود: اسناد و مدارک مرتبط با این اتهام و ادعای مژگان عینی، همسر این دیپلیمات مطابق قوانین افغانستان در نهادهای قضایی این کشور بررسی خواهد شد.

روزنامه نیوریورک پست گزارش داد: عینی همسرش را به حدی مورد ضرب و شتم قرار داده که او در بیمارستان بستری شد.

نیویورک پست از قول پلیس گزارش داد: عینی ۴۶ ساله موی همسر ۳۰ ساله‌اش را کشیده و به سر و صورتش سیلی و مشت زده؛ به طوری که صورت و چشم راست این زن متورم و کبود شده است.

کارمندان بیمارستانی در نیویورک موضوع را به پلیس اطلاع دادند اما پلیس به دلیل مصونیت دیپلماتیک عینی نتوانست او را بازداشت کند.

شفقنا نوشت: عینی در سلسله‌مراتب اداری فرد چهارم نمایندگی افغانستان در سازمان ملل است.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.