بیش از 213میلیارد ریال بودجه برای اجرای 115 طرح در میاندوآب اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: امسال 213 میلیارد و 100 میلیون ریال بودجه برای اجرای 115 طرح مختلف به این شهرستان اختصاص یافته است.
ناصر امیری امروز در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان در بخش های مختلف توسط دستگاه های دولتی هزینه می شود.
وی افزود: این مقدار اعتبار برای اجرای حدود 115 طرح شامل 52 طرح مستمر، 35 طرح نیمه تمام و 28 طرح جدید است که در طول سال هزینه می شود.
امیری اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات مصوب 290 میلیارد ریال بود که 56 درصد آن تخصیص یافت.
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زیرساخت در بخش کشاورزی شهرستان، گفت: حدود پنج درصد از اراضی آبی52 هزار هکتاری کشاورزی این شهرستان زیر شبکه آبیاری پیشرفته قرار گرفت که این رقم در سه سال گذشته 13 درصد می باشد که برای شهرستان میاندوآب آمار خوبی است.
فرماندار میاندوآب با اشاره به پیشرفت 41درصدی پتروشیمی این شهرستان، اظهار کرد: این طرح قبل از دولت یازدهم کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید این طرح دارای 41 درصد پیشرفت فیزیکی است و بیشتر مشکلات زیر ساختی آن اعم از آب، گاز برطرف شده است.
وی افزود: با افتتاح این واحد پتروشیمی با تولید سالانه 170 هزار تن پلی اتیلن سنگین تا پایان سال 97 برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی بیان کرد: در چهار سال گذشته حدود چهار هزار واحد مسکن روستائی مقاوم سازی شده که 40 درصد مساکن روستایی را شامل می شود.
امیری در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت گفت: ساخت 20 خانه بهداشت روستائی با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال، ساخت سه مرکز بهداشت روستایی و شهری، ساخت و نوسازی بخش ICU بیمارستان عباسی، راه اندازی فوریت های پزشکی 115 در شهرهای چهاربرج و باروق از جمله اقدامات حوزه سلامت شهرستان میاندوآب هستند.
وی افزود: از سرگیری عملیات عمرانی فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) بعد از 10 سال وقفه و پیشرفت بیش از 90 درصدی آن در زمان حاضر، ساخت کلینیک تخصصی و کلینیک تشخیص بیماران سرطانی و اجرای طرح تحول سلامت از دیگر اقدامات دولت در حوزه سلامت است.
فرماندار میاندوآب در خصوص گاز روستائی نیز گفت: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم 30 درصد جمعیت روستایی در 33 روستای این شهرستان از امکان گاز بهره مند بود و در سه سال گذشته این تعداد به 140 روستا با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال افزایش یافته است.
امیری همچنین بر لزوم تلاش و برنامه ریزی برای حرکت به منظور تحقق شعار سال، تاکید کرد و گفت: همه مسئولان موظف به رعایت و اجرایی کردن دستورالعمل های صادره در مورد اقتصاد مقاومتی هستند.
انتهای پیام/ع

 

برنامه ریزی برای پیشرفت میاندوآب با اختصاص بودجه 213 میلیارد ریالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.