رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روسیه اعلام کرد تصویب تحریم‌های جدید علیه این کشور در مجلس نمایندگان آمریکا، روابط دو کشور را تضعیف و پیچیده تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری ایتارتاس، یک نماینده بلندپایه پارلمان روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد طرح تشدید تحریم‌ها علیه این کشور که روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید احتمال بهبود مناسبات روسیه و آمریکا را به شدت تضعیف می‌کند.

«لئونید سلوتسکی»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روسیه، افزود بدون تردید افزایش تحریم‌ها احتمال بهبود مناسبات روسیه و آمریکا را تضعیف و حتی این مناسبات را در آینده نزدیک پیچیده خواهد کرد. در همین حال احتمال تلاش‌های دیپلماتیک برای بازکردن این گره کور در گفتگوهای روسیه و آمریکا تقریبا در مرز رسیدن به صفر قرار دارد.

او گفت چنانچه این تحریم‌ها به امضاء دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برسد گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌ها از سال ۲۰۱۴ میلادی خواهد بود و نه تنها شرکت‌های روس بلکه دیگر کشورهایی را که خواهان همکاری با روسیه هستند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه طرح تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا را علیه روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرد و این طرح با موافقت ۴۱۹ نماینده و تنها سه رای مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نماینده روس درباره تضعیف روند بهبود روابط مسکو و واشنگتن پس از تحریم‌های جدید روسیه هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار