رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: 60 درصد سپرده ها بانکی مردم همدان به خارج از استان منتقل می شود.

60 درصد سپرده های بانکی مردم همدان از استان خارج می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در نشست هم اندیشی با مدیران ومسئولان رسانه با اشاره به اینکه 60 درصد درآمدهای استان در اختیار بانکهای خصوصی است افزود: عدد و رقم بانکهای دولتی مشخص است و بانکهای خصوصی اطلاعات خود را ارائه نمی دهند و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه منبع مالی به جز بانک ها نداریم ادامه داد: توان بانک های دولتی زیاد نیست واصرار دولت بر سرمایه گذاری در خارج بدلیل درآمد مشخص است.

زبردست بااشاره به اینکه سال ها است که از عمر اتاق های بازرگانی، صنعت معدن و بازرگانی می گذرد، خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یک NGO می تواند بعنوان مشاور اقتصادی سه قوه را یاری کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی سیاست گذار نیست بیان کرد: بهتر است مجلس و قوه برای آسان شدن کارهای اقتصادی در بخش خصوصی از پتانسیل اتاق بازرگانی کمک بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه نفت، اقتصاد کشور را گرفتار کرده است اظهار داشت: چرخه درآمد کشور با نفت است و باید با حمایت بخش خصوصی به مشکلات اقتصادی کشور خاتمه بدهیم.

افزایش 67 درصدی اعضا اتاق بازرگانی همدان

زبردست با بیان اینکه می شود ظرفیت بالایی را برای کسب کرسی های بیشتر در اتاق ایران ایجاد کرد، ادامه داد: در4 سال گذشته 67 درصد افزایش عضو داشته ایم.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون 17 تشکل مجوز گرفته اند و 9 تشکل ملی در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: تاکنون برای 87 کارگاه و 4 هزار و 700 نفر، دورهای کوتاه مدت در حوزه های بیمه و مالیات، بازاریابی و بازرگانی برگزار شده است.

زبردست همچنین از مراحل دریافت مجوز دانشگاه علمی کاربردی اتاق بازرگانی همدان خبر داد و یادآور شد: حمایت از فضای کسب و کار و شرکتهای دانش بنیان اقداماتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کشور در کسب درآمد فقیر است، اظهار داشت: دولت باید سالی 700 هزار شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/ ج

سپرده های بانکی خارج می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.