تبریز؛

سفر کاروان رضوی به تبریز

5 مرداد کاروان رضوی به تبریز سفرمی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمد یوسف شاکری مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در سال های گذشته با عناوین مختلف فعالیت می‌کرد که با تاسیس نمایندگی این فعالیت‌ها ساماندهی خواهد شد.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گذشته تنها به استان‌هایی که دارای موقوفات رضوی بودند، منحصر می‌شد، افزود: امروز ب اساس رویکرد جدید این آستان مقدس، چتر عنایت امام رئوف علی بن موسی‌الرضا(ع)بر سر تمام زائران و ارادتمندان به ساحت قدسی این امام همام در سراسر کشور گسترده شده است.

وی افزود: شناسایی و دسته‎بندی نیازهای محرومان، شناسایی خیران، موقوفات و ظرفیت‌های هر استان برای ارائه خدمت به محرومان، عمده وظایف این نمایندگان است که برای دفاتر نمایندگی دستورالعملی به صورت یک ساله ابلاغ شده است و در این مدت دفاتر و نمایندگی‌ها وظایف خود را براساس این دستورالعمل پیگیری خواهند کرد.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های هفته کرامت، به برگزاری مراسم ازدواج برای ۲۰۰ زوج در امامزاده‌ها و حمایت از زوج‌های نابارور در راستای معالجه درمان و سرکشی به بیماران بستری در منزل اشاره کرد و گفت: در هفته کرامت از ۱۰۰ سادات یتیم به عنوان ایتام سادات تکریم خواهد شد.

شاکری خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی، برنامه‌های زیادی را مطرح کرده که پایلوت شهر میانه برای استان بوده که در دهه کرامت حداقل برای ۶۰ نفر اشتغال‌های کوچک ایجاد کرده‌ایم.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی، طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم را نیازمند تلاش و ورود متخصصان در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: خدمت ما باید شامل تمام کسانی شود که به امام رضا(ع) عشق می‌ورزند و طبیعتا این خدمت تنها منحصر به فضای حرم مطهر نیست بلکه باید سیاست‌های خدمت‌رسانی به اقشار محروم جامعه را پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت برنامه اعزام ۳۰۰ زائر اولی به مشهد را خواهیم داشت، اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته حاکی از آن است که زیبایی و شیرینی این سفر جلوه بسیار بی‌نظیر را ایجاد کرده بود.

شاکری ادامه داد: نحوه اعزام زائر اولی‌ها بر مبنای دو اصل زائر محروم و یا زائری که هیچ‌گاه به مشهد نرفته، صورت می‌گیرد که شناسایی از طریق نهادها مخصوصاً کمیته امداد و بسیج صورت می‌گیرد.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اهمیت کارآفرینی در جامعه و استفاده از این افراد و ظرفیت‌های جامعه در نجات چرخه اقتصادی کشور گفت: آستان قدس رضوی با ورود به بحث کارآفرینی موفقیت‌های زیادی را کسب کرده به طوریکه هنوز این موضوع عمومی نشده ولی اقبال و استقبال عجیبی شده است.

وی تاکید کرد: قطعاً فعال شدن چرخه اقتصاد به دست انسان‌های خلاق است و نباید این ظرفیت نادیده گرفته شود.

شاکری با بیان اینکه کور شدن اقتصاد کشور ناشی از عدم استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نیروی انسانی بوده، گفت: باید در کشور قدرت تفکر و ارزیابی درست از مسائل ایجاد شود و از این رو طبق رویکرد تعریف شده و استفاده از تجربیات دوستان بیشترین تمرکز روی شناسایی ظرفیت‌های استان برای تولید و اشتغال خواهد بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه توزیع عادلانه در کشور وجود ندارد و بعضا حرف از ایثار فقط شعاردهی شده است، افزود: دفتر نمایندگی استان قدس در راستای حمایتی خدماتی، فرهنگی، تولید فکر و ایده، پژوهش فنی فعالیت خواهد کرد.

شاکری خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است که رویکرد آستان قدس رضوی کمک به محرومان است و اصلاً ربطی به انتخابات نداشته و نخواهد داشت؛ چرا که بعد از انتخابات نیز است رویکرد با قوت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعزام ۱۱هزار و 500 نفر زائر در طول سال گذشته به مشهد مقدس افزود: در دهه کرامت که ایام پر ازدحام برای مشهد مقدس است نیز کاروان ۳۰۰ نفره اعزام خواهیم داشت و البته کاروان پیاده متشکل از ۱۴۰ نفر نیز از تبریز هم اکنون در راه حرم هستند.

شاکری بیان داشت: پنجم مرداد کاروان رضوی به تبریز خواهد آمد و برنامه تعیین شده بیشتر دیدار و بازدید خواهد بود.

مسؤول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی افزود: ۱۳ مردادماه نیز برنامه زیرسایه خورشید از ساعت ۱۸ در امامزاده سیدحمزه برپا خواهد شد.

شاکری با اشاره به برگزاری همایش خادم یاران رضوی در استان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ خادم یار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که هفتم مرداد ماه با حضور مسؤولان آستان قدس رضوی در فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۳۰ نفر از استان آذربایجان‌شرقی خادم رسمی حرم امام رضا(ع) هستند که در آنجا فعالیت می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/ش

 

برگزاری همایش خادم یاران رضوی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
باسلام عرض ادب واحترام بنده مددكاراموراجتماعي كميته امداد بودام كه بازنشسته شده ام و علاقه بسياري دارم بطور نيروي افتخاري در خدمت شما باشم و همكاري نمائيم. بنده چندبار با استانه قدس رضوي پيام تقديم نموده ام و در جواب فرموده اند بايستي از نمايندگي در تبريز اقدام نمائيدو لذا خواهشمنداست مرا ياري فرمايند.
آخرین اخبار