معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از اجرای طرح ضربتی اشتغال در 3 روستای استان کردستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛زهرا احمدی پور در جلسه شورای کردستان که روز گذشته در سنندج برگزار شد با اشاره به اینکه طرح ضربتی اشتغال را در سال 96 آغاز کرده ایم گفت: 500 روستا را به عنوان هدف گردشگری شناسایی کرده ایم  تا اقدامات عملیات زیر ساختی در آنها انجام شود.

وی در ادامه  با اشاره به اجرا ی شدن طرح ضربتی اشتغال در 78 روستا در  استان های غرب کشور افزود:این طرح در 3 روستای استان کردستان(نوره،سلین و پالنگان) نیز در حال اجرا می باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:همه متخصصینی که در حوزه گردشگری ،صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال هستند  اعتقاد دارند که  ایجاد اشتغال در این عرصه ها با کمترین هزینه امکان پذیر می باشد.

احمدی پورگفت: سرمایه گذاری جدی در بحث اشتغالزایی روستا ها  باعث عدم مهاجرت روستائیان، تثبیت جمعیت ومتحول شدن اقتصاد روستا می شود.

وی در ادامه گفت:با احیای هنرهای سنتی وبا حفظ اصالت های فرهنگی خاصی که در هرروستا وجود دارد می توانیم فرصت گردشگری را برای آن روستا فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود:ما باید به یک محصول مشترک گردشگری دست پیدا کرده و بتوانیم غرب کشور را به تور گردشگری تبدیل کنیم که برای محقق شدن آن باید پیوند های دربین استان ها برقرار شود.

 انتهای پیام/م

اشتغالزایی روستا ها  باعث عدم مهاجرت روستائیان می شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.