حمله انتحاری و قتل عام مامورین وزارت معدن پلان بدیل و اضطراری بود.

حقایقی تلخ در ارتباط با حمله انتحاری روز گذشته کابل از زبان امرالله صالحبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، داعش و طالب از دید فکری و نظامی از یک مرجع هدایت و تمویل میشوند و دو روی یک سکه اند. دشمن شناسی برای بقا و پیروزی مهم است. استفاده از اصطلاح زبون و بزدل بخاطر توصیف و تشریح دشمن بسیار بی معنی است.

اگر جنبش روشنایی تظاهرات اش را لغو نمیکرد طالبان با حمله انتحاری یک بار دیگر جنابت قتل عام را انجام میدادند اما مسوولیت را به دوش نمیگرفتند. آنگاه داعش جعلی مسوولیت را عهده دار میشد و یاهم شرح حادثه مبهم و گنگ باقی می ماند.

حمله انتحاری و قتل عام مامورین وزارت معدن پلان بدیل و اضطراری بود. داعش و طالب از دید فکری و نظامی از یک مرجع هدایت و تمویل میشوند و دو روی یک سکه اند. دشمن شناسی برای بقا و پیروزی مهم است. استفاده از اصطلاح زبون و بزدل بخاطر توصیف و تشریح دشمن بسیار بی معنی است.

شفقنا نوشت: زبون و بزدل کسانی اند که دشمن را خوب می شناسند اما بخاطر مصلحت های کوچک و ننگین از مقابله ای تمام عیار بر ضد آنها ابا میورزند و بخود راه گنجشکک باز نگه میدارند. چهره هایی در رده های مختلف نظام حضور دارند که با آرزوی های ننگین و شرم آور سازش و عقب گرد را راه حل میدانند و قربانی مردم عام برایشان مفهوم ندارد. این خود شیفتگان خود را پاسخگو به مردم نیز نمیدانند.

آنها با اتخاذ خموشی و تضرع شخصی فکر میکنند از میان دریای خون ملت در فرجام معامله و سازش نهایی بخود جایگاه شان را حفظ میکنند. برچیدن این لایه از افق سیاسی افغانستان صحنه را روشن و اقلیم عدالت طلبان را پاک و صفا می سازد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.