قیمت نان در استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: سرانه مصرفی آرد این شهرستان 6.5 کیلوگرم در ماه است که این میزان با توجه به میانگین سرانه مصرفی استان که 8.5 کیلوگرم می باشد در پایین ترین میزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر گونه تصمیم در خصوص حذف و جایگزینی نانوایان دولتی در شهرستان ها به عهده فرمانداران می باشد گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تنها وظیفه تامین گندم استان را عهده دار بوده و در سایر موارد از جمله برخورد با نانوایان متخلف ، قطع سهمیه آرد نانوایان دولتی و یا ابطال پروانه فعالیت نانوایان ، صدور مجوز برای ایجاد نانوایی های جدید دولتی تصمیم با کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان و با نظر موافق فرمانداران است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته 575 هزار تن گندم مازاد برنیاز گندم کاران استان خریداری شد افزود: از آغاز کار خرید گندم امسال کشاورزان استان اردبیل تاکنون 373 هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده و در حال حاضر خرید گندم در شمال استان پایان یافته و خرید در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد.

نوبخت اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 200 تن گندم در شهرستان خلخال خریداری شده و این کار تا پایان برداشت گندم از مزارع مناطق سردسیر این منطقه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: قیمت نان در استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور پایین بوده و در صورت صدور مجوز لازم از مرکز برای افزایش نرخ نان اقدام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

قیمت نان در استان اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام من یک نانوا هستم به خدا این نانوایها قشر زحمتگش هستند قیمت ارد را بیاورید پاین نان را گران نکنید تا این نانوایها بتوانند پول کارکر بیمه اجاره مغازه را بتونند بدنند با تشکر