باب کورکر از وجود اختلافاتی درباره تصویب طرح تحریم‌های ایران و روسیه در کنگره آمریکا خبر داد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد بین ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ هنوز اختلاف نظر‌هایی درباره تصویب طرح تحریم‌های ایران و روسیه وجود دارد.

باب کورکر: هنوز زود است درباره‌ی نهایی شدن توافق تحریم‌های روسیه حرف بزنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه گفت هنوز زود است درباره‌ توافقی برای پیشبرد لایحه‌ی تحریم‌های روسیه صحبت کنیم.

او در اظهاراتی مجلس سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: «هنوز باید کارهایی را در این خصوص انجام دهیم».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا  گفت انتظار داشته است اختلاف نظرها زودتر حل شود و از دادن زمان مشخصی برای رسیدن به یک توافق در این باره امتناع کرد.

نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و دموکرات‌های مجلس سنا شنبه اعلام کردند برای به رأی گذاشتن لایحه‌ی تحریم‌های روسیه در مجلس نمایندگان به توافق رسیده‌اند. اما کورکر بر این باور است که هنوز زود است درباره چنین توافقی صحبت شود.

نسخه‌ قبلی این لایحه که شامل تحریم‌های ایران و روسیه بود در 15 ژوئن با رای 98 به 2، در مجلس سنا تصویب شد. اما هرگز برای رای‌گیری به مجلس نمایندگان آمریکا تحویل داده نشد. این لایحه‌ جدید بخشی از تلاش‌های مکرر اعضای کنگره برای ممانعت از لغو کردن تحریم‌های مسکو است. بنابر گزارش‌ها، این نسخه جدید شامل تحریم‌های کره‌شمالی می‌شود.

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، نیز روز دوشنبه گفت ترامپ این لایحه را بررسی خواهد کرد و اگر «بهترین توافق» برای مردم آمریکا بود از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

وجود اختلافاتی درباره تصویب طرح تحریم‌های ایران و روسیه در کنگره آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار