وزیر دفاع جمهوری عراق با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر دفاع جمهوری عراق با استاندار خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این دیدار گفت: ما خواهان عراقی امن، با ثبات و مستقل هستیم و همواره در کنار حرم امام مهربانی ها حضرت ثامن الحجج (ع) برای سربلندی مردم و دولت دعا می کنیم.

 وی با اشاره به نقش بی بدیل مرجعیت دینی در بسیج مردمی و شکل گیری انسجام در مقابله با دشمنان، افزود: باید با تقویت همبستگی برای ریشه کن کردن داعش و جریان های تکفیری تلاش کرد.

 استاندار خراسان رضوی با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد این استان، گفت: به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رویم که با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی هستیم.

 وی افزود: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 44 ماده ی معدنی دیگر، فعالیت واحدهای فولادی، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

 استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشوراست، افزود: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود بیش از 27 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که 2.5 میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

 رشیدیان بر لزوم برنامه ریزی برای تقویت تعاملات اقتصادی استان با کشورهای دی هشت تاکید کرد و افزود: در این راستا آماده ی تبادل هیات های تجاری و برپایی نمایشگاه های مشترک هستیم.

 وی خواستار توسعه ی روابط منطقه ای و به صورت استانی با برخی استان های کشورهای عضو دی هشت شد و گفت: با تحقق این مهم، قطعا مناسبات کشورهای اسلامی با یکدیگر گسترده تر و تقویت می شود.

 رشیدیان به اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های مشهد 2017 اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سال، برگزاری نمایشگاه برند حلال است که فرصت خوبی برای نشان های تجاری موفق در این زمینه است.

 انتهای پیام// م.م

بارگاه امام رضا(ع) عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.