طرح غربالگری اختلالات چشم برای ۱۳۰ نفر از مددجویان شهرستان رامسر سه ماهه گذشته اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز سرایی مدیر کمیته امداد رامسر گفت: طرح بینایی سنجی و غربالگری چشم با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای مددجویان به بیماری‌های چشمی که معمولا در سنین بالا نفوذ می‌کند، اجرا می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ۲۷ میلیون و ۹۹۹ هزار ریال هزینه شده است، افزود: مددجویانی که ازناحیه چشم دچار مشکل شدند، شناسایی و مداوا قرارگرفتند و ۱۲ نفر از آنان با تجویز عینک و با هزینه کمیته امداد درمان شدند.


مدیر کمیته امداد رامسر با بیان اینکه طرح بینایی سنجی و غربالگری چشم با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای مددجویان به بیماری‌های چشمی که معمولا در سنین بالا نفوذ می‌کند، اجرا می‌شود، گفت: تاکنون برنامه‌های بهداشتی و خدماتی شامل احداث سرویس‌های بهداشتی، توزیع سبدکالا، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت و انجام معاینات پزشکی هم به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.


پرویز سرایی با اشاره به دیگر خدمات انجام شده دربخش بهداشت و درمان افزود: به ۱۳۳ نفر از کودکان دچار سوء تغذیه کمتر ازشش سال، سبد غذایی به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۸۴ هزار ریال طی سه ماهه امسال داده شد.


وی گفت: کمیته امداد برای جلب همکاری خیران وکمک به درمان کودکان نیازمند کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه، طرح همسفره را در دست اجرا دارد.


سرایی افزود: دیگر خدمات واحد درمان کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت شامل پرداخت هزینه خدمات درمانی ویژه شامل پرداخت فرانشیز، هزینه سفر و اقامت، تفاوت تعرفه، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، لوازم و تجهیزات توانبخشی است.


انتهای پیام/آ


خدمات چشم پزشکی به مددجویان رامسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.