رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مسلمانان با اتحاد و پشتیبانی از جریان مقاومت در راه تحقق آرمان آزادی فلسطین گام بردارند.

مسلمان در راه تحقق آزادی فلسطین گام بردارندبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اکبری رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی طی نشست خبری با عنوان «مسجد‌الاقصی اولویت اسلامی» که عصر امروز در خبرگزاری قدس برگزار شد، گفت: هر اتفاقی که در دنیا رخ می‌دهد باید بررسی شود که چه میزان در مسئله فلسطین سهم دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با استفاده از قوام نظام سلطه نشان داده که در دو دهه گذشته در مقابل مقاومت به شدت تضعیف شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: اساسا حمایت بین‌المللی برای اینکه در صحنه فلسطین، مردم به حقوق خودشان برسند از منظر مذاکره حمایتی و جدیتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بحث فلسطین هم از حیث سیاسی و هم از حیث مذهبی موضوع مهم و مورد توجهی است، به خصوص برای مسلمانان از این منظر که در مقاطعی رژیم صهیونیستی اقدام به توسعه‌طلبی و توسعه خشونت داشته و در جهان اسلام یک ضعف مضاعفی را به وجود آورد از این فرصت برای تحقق اهداف خود استفاده کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: موضوع داعش و بحث تکفیری یک فرصت برای رژیم صهیونیستی بود که جهان اسلام را به عنوان مجموعه‌ای که درون خود با مشکلاتی مواجه شده برای توسعه‌طلبی‌اش دنبال کند.

اکبری بیان کرد: مقاومت همانگونه که در مقابله با رژیم صهیونیستی توانست ایستادگی کند در مقابله با تکفیر هم توانست با نقش مشترک رژیم صهیونیستی، آمریکا و بعضی از کشورهای سرسپرده مقابله کرده و در این صحنه پیروز شود.

مقاومت تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است

وی افزود: پیروزی مقاومت در صحنه مقابله با تکفیری‌ها به نوعی یک تهدید برای رژیم صهیونیستی قلمداد می شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: در بحث برخورد با نظام سلطه و استبداد مقاومت توانست نقش خود را ایفا کند، امروز مسلمان‌های دنیا حتی غیر مسلمانان هم به این حقیقت پی برده اند که مقاومت به طور جدی با اتکا به مردم و بدون توجه به قدرت ‌های کاذب بین‌المللی می‌تواند در هر صحنه‌ای پیروز شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) معتقد بودند مذاکره راه حل برای مساله فلسطین نیست و جهاد و مقاومت راه حل آزادی قدس و فلسطین است. رهبری هم بر همین اصل معتقدند. اکنون پیروزی های مقاومت اسلامی این موضوع را اثبات کرده است و اتحاد مردم و مقاومت اسلامی مسیر را از مذاکرات تغییر داد و دستاوردهای بزرگی هم به دست آورد.

اکبری تصریح کرد: اکنون رژیم صهیونیستی با چالش‌های درونی مانند فساد و مسائل اقتصادی و امنیتی روبه رو شده است و همه کسانی که به وعده های این رژیم دل بسته بودند و در حال تجدیدنظر هستند و مهاجرت معکوس یهودی‌ها از سرزمین اشغالی آغاز شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان با اتحاد و پشتیبانی از جریان مقاومت در راه تحقق آرمان آزادی فلسطین و قدس بعنوان قبله اول مسلمانان گام بردارند.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد برخی از کشورهای عربی منطقه تاکید کرد: این کشورها بدون دلیل و منطق هویت سیاسی خود را در قبال معاملات اقتصادی و سیاسی با آمریکا باخته اند، مسجدالاقصی نقطه مقدس و مورد احترام و اعتقاد همه گروه ها و فرقه های اسلامی بوده و امت اسلامی همیشه بر این اعتقاد پایبند است و جریان مقاومت ثابت کرده که با یاری خدا و حمایت مردمی صحنه را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار