وزیر ورزش و جوانان:

استان‌های محروم و با استعداد ورزشی مورد توجه ویژه دولت قرار دارند

وزیر ورزش و جوانان گفت: استان‌های محروم و با استعداد ورزشی به ویژه سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دهکده ورزشی (المپیک) زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس تحلیل‌های وزارت ورزش و جوانان، استان سیستان و بلوچستان از استعداد‌های ورزشی فراوانی برخوردار است.


وی ادامه داد: نیاز است تا ورزش سیستان و بلوچستان در بخش‌های سخت افزاری و امکانات سرعت بیشتری بگیرند.


وی افزود: ورزش سیستان و بلوچستان در دولت دوازهم از اولویت‌های ویژه‌ای برخوردار است.


وی اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان از اولویت‌های مهم وزارت ورزش و جوانان در این استان است.


وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به هماهنگی که بین استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علما و مدیران دستگاه‌های مختلف دولتی وجود دارد قطعا این هماهنگی به توسعه یافتگی استان کمک شایانی می‌کند.


سلطانی فر اظهار داشت: استعداد‌های زیادی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان وجود دارد که اگر زیرساخت‌های ورزشی برای آنان فراهم شود این امکان را دارند که در صحنه‌های مختلف بین المللی برای استان و کشور افتخار آفرینی کنند.


وی افزود: در وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی ویژه‌ای در حال انجام است تا بتوانیم در چهار سال آینده تمرکز خاصی به بخش ورزش سیستان و بلوچستان داشته باشیم.


وی ادامه داد: تکمیل فضا‌های ورزشی در دست اقدام و نیمه کاره، استعدادیابی ورزشی، کمک به هیات‌های ورزشی و برگزاری مسابقات بین المللی در سیستان و بلوچستان از اولویت‌های نخست وزارت ورزش و جوانان در چهار سال اخیر است.


وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط جغرافیایی خوبی که دارد می‌تواند میزبان بسیاری از مسابقات ورزشی باشد.


وزیر ورزش و جوانان گفت: سیستان و بلوچستان در برخی از رشته‌های ورزشی نظیر شتر سواری، ورزش‌های آبی و ساحلی از استعداد‌های بسیار خوبی برخوردار است.


سلطانی فر اظهار داشت: تکمیل سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفری دهکده المپیک زاهدان که یکی از ضرورت‌های سیستان و بلوچستان است در اولویت وزارت ورزش و جوانان است و  این سالن ورزشی تا ۲ سال آینده به طور کامل تکمیل و بهره برداری می‌شود.


وی افزود: با استفاده از ظرفیت بوجه‌ای جدیدی که وزارت ورزش و جوانان دارد تکمیل پروه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان در اولویت این وزارتخانه است.


وی تاکید کرد: تمام برنامه‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان در بخش ورزش در قالب سند برنامه توسعه استان تدوین شده است.


وی گفت: بازسازی فضا‌های ورزشی، تکمیل پروژه‌های ورزشی، ایجاد فضا‌های جدید ورزشی، استعدادیابی ورزشی، کمک به هیات‌های ورزشی و برنامه ریزی برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در سیستان و بلوچستان از جمله موارد ذکر شده در سند توسعه ورزش استان است.

رونمایی از سند توسعه ورزش سیستان و بلوچستان


مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه ۱۲ رئیس فدراسیون ورزشی امروز دوشنبه برای رونمایی از سند توسعه ورزش سیستان و بلوچستان و رسیدگی به مشکلات حوزه ورزش این استان به زاهدان سفر کرده است.


شرکت در نشست هم اندیشی روسای ۱۲ فدراسیون ورزشی کشور و هیات‌های ورزشی سیستان و بلوچستان و سمن‌های استان، بازدید از دهکده ورزشی المپیک زاهدان و پروژه‌های ورزشی در حال اجرا از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به زاهدان است.


برگزاری نشست تخصصی هیات‌های ورزشی سیستان و بلوچستان با حضور روسای فدراسیون‌های مربوطه از دیگر برنامه‌های امروز است.


همچنین جمع بندی نهایی و گزارش فدراسیون‌های ورزشی در خصوص نتایج به دست آمده با حضور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه روسای فدراسیون‌های ورزشی به زاهدان است.


هم اینک ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستا‌ها و بقیه در شهر‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.