تیم ملی «ب» بسکتبال ایران به مقام هفتمی در جام ویلیام جونز قناعت کرد تا مقیاس های پیشرفت بر مبنای سطح جام منتشر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی «ب» بسکتبال کشورمان در مسابقات جام ویلیام جونز به مقام هفتم رسید که منتقدین بسکتبال عملکرد تیم را در این جام ضعیف دانستند.تیم  ملی بسکتبال ایران در سال گذشته با هدایت مهران شاهین طبع به مقام چهارم دست یافت.

عباس آقاکوچکی،سرمربی تیم ملی «ب» بسکتبال کشورمان درباره عملکرد تیم در مسابقات جام ویلیام جونز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی «ب»  بسکتبال به مسابقات ویلیام جونز اعزام شد و این درحالیست که سال گذشته  تیم ملی« الف» در جام ویلیام شرکت کرد و به مقام چهارم رسید.تیمی که با تمام پتانسیل ها در این مسابقات حضور داشت. از تشکیل تیم ملی «ب» بیشتر از 1 ماه نمی گذرد.بنابراین  تفاوت بسیاری بین  تیم امسال با تیم سال گذاشته است.

ایران،تحسین همه را برانگیخت

سرمریی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: تیم ایران در این مسابقات به خوبی ظاهر شد و تحسین همه را برنگیخت زیرا همه انتظار داشتند چهره تیم ملی «الف» را ببینند اما همه چهره ها جدید بودند.

همه تیم ها با ترکیب اصلی در ویلیام جونز حضور داشتند

آقاکوچکی افزود: تیم های کره جنوبی ، چین تایپه آبی و سفید،هند،عراق با ترکیب اصلی در این بازی ها حضور داشتند.البته تیم عراق،یار آمریکایی اضافه کرده بود.ژاپنی ها هم جوانگرایی انجام داده بودند.مقابله با این تیم ها کار سختی است که ما توانستیم با این شرایط از پس آنها برآییم. تیم ما با مصدومیت رو به رو شد.کیوان ریاعی را از بازی دوم به بعد در اختیار نداشتیم . محمدرضا فلاحت ،گارد راس تیم هم،در یک دیدار کامل حضور نداشت و در دیگر بازی ها هم مدت زمان کمی بازی کرد.البته من هیچ گاه دنبال توجیح کردن نیستم اما تیم ما با این مشکلات،به خوبی درخشید.

اقاکوچکی

 

 قضاوت منتقدین باید بر اساس بضاعت ما باشد

سرمربی تیم ملی درباره نظرات منتقدین بسکتبال بیان کرد: امیدوارم منتقدین بسکتبال ،خیر بسکتبال را بخواهند اگر براساس واقعیت و بضاعت نظر بدهند، با دل و جان می پذیریم. اما  این منتقدین  تنها به برد و باخت نگاه می کنند و به حقیقت موضوع و  اتفاقاتی که در حوالی بسکتبال ایران رخ می دهد توجه نمی کنند.

وی افزود: تیم های دیگر امکانات بالایی دارند و از حالا سرمایه گذاری کردند. چینی ها  سه تیم دارند و از الان  تیم های 2020 را در مسابقات شرکت دادند و در کل امکانات بالایی دارند.اما فدراسیون بسکتبال، تنها  یک سالن آزادی  با این همه تیم در اختیار دارد. کاش کمی منصف باشیم.

درباره علت انتقادات از تیم «ب» بسکتبال، شنونده باید عاقل باشد!

آقاکوچکی گفت: بسکتبال ایران با وضعیت و عملکردی که دارد،آیا می تواند تیم های لیتوانی و کانادا را شکست دهد؟ چنین موضوعی امکان پذیر است؟ شاگردانم با این وضعیت برابر تیم هایی که بازیکن خارجی به تبعه گرفتند  بسیار زحمت کشیدند.اگر ما هم مانند تیم های عراق و فیلیپین بازیکن خارجی جذب کنیم،کشور خوبی هستیم و عملکرد مثبتی داشتیم؟ به نظرم شنونده باید عاقل باشد که ببیند علت این انتقادات چه چیزی است؟ البته برای  من این موضوعات اهمیتی ندارد و کارم را مثل همیشه ادامه می دهم.

اقاکوچکی

منتقدین می توانند یک  شبه بسکتبال را متحول کنند؟

سرمربی تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: منتقدین بسکتبال می توانند یک شبه بسکتبال ایران را متحول کنند؟ ما از بسکتبال پایه شروع کردیم که تا 2020 ادامه داردو  پشتوانه سازی را بسکتبال را آغاز کردیم.کاری که کشورهای دیگر از قبل آغاز کردند.باید صبور باشیم و انتقاد سازنده کنیم تا این  پروسه را با موفقیت طی کنیم.نمی دانم چرا بعضی ها انتقاد سازنده نمی کنند و بسکتبال را تخریب می کنند اما این مسائل کمی زمان بر است.

 

آقاکوچکی ادامه داد:تیم های چین تایپه آبی و سفید در این بازی ها  به ما باختند ، الان باید منتقدینش بسکتبال آنها را بکوبد؟ اما برعکس، از آنها کلی حمایت کردند و امضا گرفتند.متاسفانه کسانی که در گردونه بسکتبال نیستند، انتقاد می کنند.اگر منتقدین دلشان به حال بسکتبال می سوزد به ما کمک کنند نه اینکه از راه دور انتقاد کوبنده کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار