نشست وزرای اروپایی و آفریقایی در تونس برای حل بحران مهاجران

وزرای اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا امروز در نشستی در تونس، راه‌های جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد، وزرای اروپایی و آفریقایی را برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضع نابسامان مهاجران تحت فشار قرار داده است. با توجه به افزایش پناهجویان غیرقانونی که هر روز از آفریقا راهی اروپا می‌شوند، سران اتحادیه اروپا و آفریقا برای محدود کردن شمار مهاجران، امروز در تونس تشکیل جلسه می‌دهند.

وزرای اروپایی و آفریقایی قصد دارند قوانین پذیرش مهاجر را سخت‌تر کرده و با جدیت بیشتری به اخراج آن دسته از پناهجویانی مبادرت کنند که غیرقانونی و از طریق دریای مدیترانه راهی ایتالیا شده‌اند.

گفته می‌شود کمک گروه‌های امدادی به مهاجران غیرقانونی که در دریا سرگردان شده و در معرض غرق شدن هستند، نتوانسته است کمک چندانی به این افراد و حتی کشورهای اروپایی کند.

در نشست ماه ژوئیه اتحادیه اروپا، اعتبار مالی لازم برای اعطای پناهندگی قانونی به 40 هزار پناهجو اختصاص یافت. تقریبا نیمی از این پناهجویان از کشور جنگ‌زده سوریه راهی اروپا شده بودند و باقی ملیتی آفریقایی داشتند. اگرچه کمیسیون اروپا پیش از این کشورهای اتحادیه اروپا را تشویق به پذیرش سهمی از پناهجویان می‌کرد؛ در طرح جدید سختگیری‌های بیشتری برای پذیرش مهاجران اعمال شده است.

ایتالیا یک از کشورهای اروپایی است که بیشترین مشکل را در زمینه هجوم پناهجویان دارد. از ابتدای سال میلادی جاری بیش از 90 هزار پناهجو از طریق لیبی راهی ایتالیا شده‌اند. توافق بر سر کاهش بیست هزار نفری تعداد مهاجران، نشان‌دهنده یک تحول بزرگ در رویکرد اروپا در قبال بحران مهاجرت است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد در شش ماه نخست از سال 2017، 2 هزار و 171 مهاجر در آب‌های مدیترانه غرق و یا مفقود شده‌اند. البته بسیاری از مهاجران نیز در مسیر رسیدن به لیبی جان خود را از دست می‌دهند.

 

انتهای پیام/

برگزاری نشستی در تونس برای محدود کردن مهاجرت پناهجویان به اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار