فرماندار اصفهان گفت: علی‌رغم همه مشکلات، در کمیته برنامه‌ریزی بالاترین اعتبارات را برای آموزش و پرورش شهرستان و بحث نوسازی مدارس در نظر گرفتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی دیروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با تقدیر از تلاش‌های مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان در امر ثبت‌نام دانش آموزان اظهار داشت: خوشبختانه حرکت خوبی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شد و حداقل مشکلات را در امر ثبت‌نام داشتیم.

وی پیرامون برخی مشکلات فرهنگی در جامعه افزود: علت مقدار زیادی از این مشکلات به خود ما برمی‌گردد، چراکه در طول قریب به 40 سال بعد از پیروزی انقلاب آموزش و پرورش، صدا و سیما و حوزه‌های علمیه دست خودمان بوده است بنابراین اگر مشکلاتی وجود دارد مقدار بسیار زیادی به عملکرد خودمان برمی‌گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای دانش‌آموزان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید در مسیر درست و واقعی خودش جلو برد و در این ارتباط هر آنچه لازم است باید مصوب و اجرا شود.

رضوانی تأکید کرد: جوانان ما باید بدانند شهدا برای چه اهداف و آرمانی رفتند و به شهادت رسیدند و این اهداف برای جوانان باید گفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش شهرستان خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مشکلات، در کمیته برنامه‌ریزی بالاترین اعتبارات را برای آموزش و پرورش شهرستان و بحث نوسازی مدارس در نظر گرفتیم، در زمینه تخصیص اعتبارات مصوب نیز، 100 درصد اعتبارات مصوب از محل 3 درصد درآمد نفت و گاز تخصیص داده خواهد شد و در زمینه تملک دارایی‌ها نیز میزان تخصیص اعتبارات بالای 70 درصد خواهد بود.

فرماندار اصفهان پیرامون استفاده آموزش و پرورش از امکانات سایر دستگاه‌ها در برنامه‌های فرهنگی گفت: در این زمینه توسط مسؤولان مربوطه برنامه ارائه شود تا از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده صورت گیرد؛ فرمانداری نیز در این باره از آموزش و پرورش حمایت لازم را انجام خواهد داد.

رضوانی پیرامون آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان بیان داشت: باید بپذیریم فضای مجازی واقعیتی است که وجود دارد و نقش و اثرگذاری آن را حتی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها ندارند به ‌گونه‌ای که اخبار قبل از آنکه توسط جراید و رسانه‌ها اعلام شود در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: باید آسیب‌های فضای مجازی را شناسایی کنیم و اقدامات پیشگیرانه را به خصوص برای جوانان در دستور کار قرار دهیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار