مدیر مجتمع فرهنگی کوثر گفت: نمایش شاد و موزیکال «خروس زری، پیرهن پری» از یکم تا سیزدهم مرداد ماه در آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی هنری کوثر اصفهان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مکارمی  اظهار داشت: نمایش شاد و موزیکال «خروس زری، پیرهن پری» از یکم تا سیزدهم مرداد ماه ساعت 19 در آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی هنری کوثر اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: نمایش «خروس زری، پیرهن پری» به نویسندگی احمد شاملو و کارگردانی امید اجاقی، داستان ساده‌لوحی خروسی است که در جنگل با دوستانش، طرقه و گربه زندگی می‌کند، طرقه بسیار باهوش است و مدیریت کلبه را بر عهده دارد و در مواقع خطر از گربه و خروس حمایت می‌کند، گربه نیز اگرچه تنبل است اما دوست مهربانی است و هنگام بروز مشکلات، دوستانش را یاری می‌کند تا این که اتفاقی می‌افتد.

مدیر مجتمع فرهنگی کوثر ادامه داد: در این نمایش داوود امینی‌نژاد، علی‌رضا اکبری فرتخونی، زهرا نیلی خواجو، پریچهره صدیقیان، افروز بهزادی و مرضیه مختاریان ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: منطقه 15 شهرداری اصفهان به عنوان منطقه دوستدار کودک شناخته شده و در همین راستا آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی کوثر در بخش نمایش به نمایش‌های ویژه کودک و نوجوان اختصاص داده شد.

مکارمی تصریح کرد: در حاشیه اجرای این تئاتر نمایش آیینی سنتی صندوق‌بازی نیز هر روز قبل از اجرا در فضای باز جنب سالن اجرا می‌شود، صندوق‌بازی یکی از نمایش‌های سنتی است که ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی دارد؛ امید اجاقی با این نمایش توانسته در بسیاری از جشنواره‌ها از جمله تئاتر عروسکی مبارک رتبه کسب کند.

مدیر مجتمع فرهنگی کوثر در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه در این مجتمع عنوان کرد: نمایشگاه ظروف خاتم آثار حسین نقشینه در نگارخانه طلوع شرق این مرکز هنری گشایش یافت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از یکم تا دهم مرداد ماه ادامه دارد، اذعان کرد: هنر خاتم‌کاری هنر اصیل و خاصی است که حسین نقشینه توانسته خاتم‌کاری را بر روی ظروف مسی بسیار هنرمندانه و خلاقانه انجام دهد.

مکارمی هنر خاتم‌سازی را از مهم‌ترین هنرهای دستی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 100 اثر خاتم‌کاری بر روی ظروفی همچون بشقاب، گلدان، شکلات‌خوری و کاسه دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.