مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح نظام نوین کشاورزی در استان اصفهان نیز ابلاغ شده وحدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به صورت آیش در آمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمودرضا افلاکی با بیان این مطلب، اظهار داشت:باتوجه به اینکه ۵۷ درصد از بهره برداران استان بالای ۵۰ سال سن دارند باید آموزش های نوین ومتفاوت تری تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از محصولات زراعی درحال برداشت است، بیان داشت: ضرورت افزایش دانش بهره بردار کشاورزان، گلخانه داران وحتی کسانی که درزمینه فراوری وبسته بندی محصولات فعالیت می کنند باید قابل توجه باشد و براساس سیاست ها وهدف گذاری های تولید نظام کشاورزی انجام شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان اصفهان به طرح نظام نوین کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در استان اصفهان نیز ابلاغ شده وحدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به صورت آیش در آمده است.

وی از کارشناسان بخش ترویج کشاورزی خواست پتانسیل وتوانمندی های کشاورزی مناطق را باتوجه به وضعیت موجود ترسیم کنند وبرنامه ریزی های مناسب را ارائه دهند.

افلاکی آموزش را شالوده اصلی برای ترویج وتولید محصولات پایدار عنوان کرد وافزود: آموزش ها متناسب با شرایط مناطق صورت گیرد و اداره هایی همچون کمیته امداد، فنی وحرفه ای، بهزیستی، تعاون روستایی، تشکلات و...به عنوان بازوان آموزش باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش ها باید به صورت هدفمند، برنامه ریزی شده برای گروه های مختلف باشد، تصریح کرد: مهمترین برنامه ما گام برداشتن برای تولید واشتغال پایدار است و باتوجه به اینکه امروزه دغدغه ما در بحث کم آبی و خاک است باید تولید به گونه ای هدایت شود که از این دوگوهر نایاب بهترین استفاده وبهره وری راداشته باشد.

مدیر هماهنگی ترویج اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به استقبال کشاورزان و بهره برداران از آموزش های بخش ترویج، خاطر نشان کرد: چنانچه آموزش به صورت کیفی باشد و کشاورزان آن راعلاج درد بدانند قطعا استقبال خوبی را دارند.

وی افزود: در استان اصفهان ۸۰ هزار نفر روز آموزش در سال گذشته برای کشاورزان و بهره برداران تشکیل شد که بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مهارتی وکلاس در مزرعه بوده وامیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده این کلاس ها باحضور کارشناسان استمرار یابد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار