چشمه زیبای شادکام یکی از طبیعی ترین آب معدنی های دل کویر ایران در منطقه کویری بافق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کمال کریمیرئیس اداره منابع طبیعی بافق گفت :چشمه زیبای شادکام آبی خنک،گوارا و شیرین دارد که گفته می شود یکی از طبیعی ترین آب معدنی های دل کویر ایران در منطقه کویر ی بافق است.

 کریمی افزود:یکی از مزیت های این چشمه این است که بستگی به میزان بارندگی ندارد و چه خشکسالی و ترسالی باشد از میزان آب آن کم نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: قدمت این چشمه به 5هزار سال قبل و دوران تمدن کاریزی می رسدواز خصوصیات آب این چشمه خواص درمانی آن است و اشتها آور است.

کریمی افزود: آب این چشمه در تابستان ها سرد و خنک و در زمستان ها ولرم است وهرساله تعداد زیادی از گردشگران از سراسر نقاط کشور در ایام مختلف سال به خصوص بهار و تابستان اوقات خوش را در اطراف این چشمه می گذرانند.

گفتنی است :در طول مسیر چشمه شادکام انواع گیاهان دارویی از قبیل آویشن،کلپوره و گل زوفا را می توان به فراوانی یافت.

شهرت بافق به کویر است اما در کرانه های شرقی بافق ، کویر و کوهستان همنشینندوچشمه شادکام ،جاذبه ای خیال انگیز در دل طبیعت کوه بافق گواه این موضوع است .

چشمه زیبای شادکام آبی خنک،گوارا و شیرین دارد که گفته می شود یکی از طبیعی ترین آب معدنی های دل کویر ایران در منطقه کویری بافق است.

انتهای پیام/ ی

چشمه شادکام بافق ، طبیعی ترین آب معدنی در کویر بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
آب چشمه ی شادکام ، در تمام طول سال ، گوارایی و خنکی یکسانی دارد ، لیکن در روزهای گرم سال ، ما تصور میکنیم آب آن خنکتر و در روزهای سرد ، فکر میکنیم آب چشمه ، گرمتر است . لازم به ذکر است که حدود ۳۰۰ متر مانده ، به چشمه ی اصلی ، به چشمه ای معروف به چشمه ی گبرها ( در زبان محلی ، گُورها) میرسیم که آبش اگرچه تقریباََ یک بیستمِ چشمه ی اصلی است ، ولی آبش چند درجه ای خنکتر و گواراتر است و علت آن هم ، فروریختن آب آن از ارتفاع میباشد ... علی اصغرکلانتری شادکامی
آخرین اخبار