برداشت انجیر و انگور از باغات شهرستان ایذه آغاز شده و تا 15شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با اعلام این خبر گفت: از 2 هزار و 200هکتار سطح باغات این شهرستان، 285 هکتار سطح باغات انجیر شهرستان است، کار برداشت از باغ‌های انجیر در ایذه آغاز شده و کشاورزان مشغول برداشت انجیر هستند.

 

وی تصریح کرد: محصول انجیر برداشت‌شده از مزارع از رقم محلی و 2 نوع انجیر سیاه و سفید است و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، این محصول برای مصرف به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارسال و بخشی از آن نیز در خوزستان عرضه می‌شود.

 

هنرمندیان اذعان داشت: پیش بینی می‌شود از سطح باغات این شهرستان حدود 860 تن انجیر برداشت شود و با توجه به این‌که میزان آفات و بیماری‌ها در شهرستان بسیار کم است، می‌توان گفت که کیفیت محصولات انجیر ایذه بسیار مطلوب و از بازارپسندی مناسبی برخوردار است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان این‌که برداشت انگور نیز در ایذه آغاز شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم از 237 هکتار سطح تاکستان‌های ایذه، حدود 70 تن انگور برداشت شود. محصول انگور شهرستان، از نوع عسکری و برای مصرف درون استان است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.