همایش احیای دریاچه ارومیه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری میاندوآب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ این همایش که در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب، با حضور مدیرکل محترم مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب، معاون عمرانی فرماندار، بخشداران مرکزی، باروق و مرحمت آباد شهرستان میاندوآب و جمع کثیری از مسئولین شهرستان و کلیه شوراها و دهیاران میاندوآب و بخشهای تابعه برگزار شد.

مهندس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این همایش  با برشمردن مشکلات عدیده حوضه آبریز دریاچه ارومیه، خدمات و اقدامات بی شمار دولت در احیا و نجات دریاچه ارومیه، حفر چاههای غیرمجاز و... سخنرانی نموده و با اشاره به مشکلات عدیده انسانی و زیست محیطی از جمله هجوم بیماریهای متعدد در آینده، کمبود آبهای شیرین،  افزایش و پخش نمکهای دریاچه در منطقه، کمک به نجات همنوعان عزیز و.... خواستار کمکهای مختلف، بیش از پیش و دلسوزانه مردم و مسئولین در احیای مجدد این نگین منطقه و نجات آن از مشکلات گریبانگیر، شدند.

امیری فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب نیز در این همایش  به موضوعات مختلف پیرامون دریاچه اشاره  و با اهمیت شمردن موضوع دریاچه ارومیه، خواستار حق آبه دریاچه ارومیه از رودخانه های سیمینه و زرینه، همکاری ادارات مختلف در زمینه پیشبرد برنامه های ٢٧ گانه احیای دریاچه ارومیه و... شد.

مهندس جودی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان میاندوآب  نیز با اشاره به کارهای خوب و مفید در نگهداری و احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید، اظهار امیدواری کردند تا مردم، دهیاران و شوراهای محترم روستایی با به کار بستن اقدامات کارشناسی، در حفظ و احیای این نعمت خداوندی تلاش مضاعف نمایند.

صلاح احمدزاده رییس شورای شهرستان نیز گفت: برای نجات دریاچه ارومیه، طرح های گوناگون مثل نکاشت، بهکاشت، ذخیره سازی آبهای سطحی، اولویت بندی خواسته های روستاییان عزیز، صرفه جویی در آبرسانی به شهرستان تبریز از حوضه دریاچه ارومیه و طرح جایگزینی برای این مهم، غلبه در جنگ بی آبی، توزیع عادلانه آب، رسیدگی به انتظارات مردم، شوراها و دهیاران، تامین بودجه های احیای دریاچه ارومیه و رفع مشکلات مالی اجرا می شود که امیدواریم نتیجه این تلاشها به زودی به ثمر

در ادامه مهندس دیانتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب در خصوص آبهای سطحی و تبخیر سریع آن، اقلیم آب و هوایی، امنیت اکولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و در نهایت امنیت غذایی و مشکلات معیشتی مردم بویژه کشاورزان زحمتکش، حمایت از روستاییان و کشاورزان عزیز و... بیاناتی ارائه نمودند.

انتهای پیام/ح

 

همایش احیای دریاچه ارومیه در میاندوآب برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.