سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت:خانه های تاریخی و قلعه های باستانی سربیشه مستند سازی می شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ اتفاقی،سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت:تعدادی از منازل تاریخی و قلعه های باستانی سطح شهرستان سربیشه با هدف تهیه پرونده ثبتی و اخذ شماره ثبت در سال جاری مستند سازی می شوند.


وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده و با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی در حوزه مطالعه و مستند سازی در سال جاری برنامه مستند سازی و تهیه پرونده ثبتی تعدادی از آثار شاخص شهرستان که تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده اند در دستور کار نمایندگی و تحت نظارت کارشناس ثبت استان قرار گرفته است.


هاشم اتفاقی گفت: با توجه اینکه پروژه مورد نظر توسط مشاور در حال انجام است امید داریم تا پایان نیمه اول مرداد ماه جاری عملیات نقشه برداری و کار های میدانی پروژه به اتمام برسد.


وی افزود: در این مرحله کار آثار شاخصی همچون خانه بهاور در سربیشه، قلعه کیدشت و خانه نقاش، خانه فنودی و منزل پدری پرفسور معتمد نژاد در شهر مود و ارسی پای چنار در کلاته بازدید و تعدادی از ساباط ها منحصر به فرد و منازل واقع در بافت با ارزش روستای هدف گردشگری چنشت مستند سازی می شود.


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت:در حال حاضر شهرستان سربیشه دارای 41 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از 200 اثر شناسایی شده و ارزشمند تاریخی است.
انتهای پیام/ب


آثار تاریخی سربیشه در انتظار ثبت ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.