همایش بین المللی در پرتو ملاصدرا در پایتخت جوانان جهان اسلام آغاز به کار کرد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی رضایی دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار کرد: همایش بین المللی در پرتو ملاصدرا فرصت مناسبی برای بازتاب چالش‌ها و مشکلات فراروی جهان اسلام و ارائه راهکار برای حل آن‌ها است.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کشور‌های اسلامی و امت اسلام با بحران‌های چند وجهی و ریشه دار مانند فرقه گرایی، تروریسم، جنگ‌های داخلی، عملکرد ضعیف اقتصادی، نابرابری ها، اسلام هراسی و محرومیت مواجه هستند.

رضایی تصریح کرد: ملاصدرا یک فیلسوف شاخص و روشنفکری متعالی درتمدن اسلامی است که باید اندیشه هایش برای نسل جوان تبیین شود.

دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام ادامه داد: با در نظر گرفتن جایگاه رفیع ملاصدرا، آرا و اندیشه‌های والای او، مجمع جوانان جهان اسلام در پی این است که تفکر ملاصدرا را در زمینه‌های فلسفی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انعکاس دهد.

وی اضافه کرد: همچنین مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی (ICYF-DC) که تحت نظارت سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) فعالیت می‌کند، یک سکوی روشنفکرانه جدید را با عنوان مجمع متفکران مسلمان آینده راه اندازی کرده که هدف آن گردهم آوردن دانشمندان جوان و ارشد جهان اسلام است تا از این طریق سالانه به بیان و تبادل ایده‌های خود در قالب یک مجمع آکادمیک بپردازند.

دبیر اجرایی پایتخت جوانان جهان اسلام بیان کرد: از آنجایی که شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است، مجمع متفکران مسلمان آینده بسیار خرسند است که اولین رویداد عمومی خود را با همکاری دانشگاه شیراز با عنوان در پرتو ملاصدرا برگزار می‌کند.
در بخش نخست این کنگره شرکت کنندگان در پنل باز اندیشی جهان مسلمان و فرصت‌های و چالش‌های پش رو به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

همچنین در بخش دوم این کنگره نیز پنل معنای تفکر ملاصدرا برای زمانه ما به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

همچنین حیدرعلی کامیاب دبیر رویدادهای بین المللی "شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ " در مراسم آغاز به کار همایش بین المللی در پرتو ملاصدرا گفت: این نشست در دو بخش با عنوان 'بازاندیشی جهان مسلمان، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو ' و معنای تفکر ملاصدرا برای زمانه ما' برپا شده است.

وی افزود: در این همایش سه روزه اندیشمندانی از ۸ کشور جهان بنگلادش، پاکستان، ترکیه، افغانستان، بوسنی، موزامبیک، سوئد و مالزی حضور دارند .

حیدرعلی کامیاب بیان کرد: این نشست سومین ویژه برنامه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام است که از اهداف آن ترویج فرهنگ گفت و گو و صلح و دوستی بین جوانان مسلمان است که در این راه می‌کوشیم با استفاده از آموزه‌های کهن فرهنگی خود و اندیشه بزرگانی همچون حافظ، سعدی و فیلسوف بزرگ ملاصدرای شیرازی آن را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: معرفی شیراز به عنوان نماد تمدن ایران اسلامی در برنامه‌های بین المللی و ملی سبب رشد توسعه اقتصادی سیاسی، فرهنگی و ورزشی می‌شود و این بهترین فرصت است تا داشته‌های کشورمان و استان فارس را به جهانیان نشان دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: شیراز شهر گفت وگو است و در آن ادیان، زبان ها، نژاد‌ها و قوم‌های مختلف سال هاست با پیام صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.


مدیرکل حوزه آموزش و پرورش مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز در این نشست گفت: زیرساختی که به عنوان متفکران آینده مسلمان ترسیم شده است برای این است که جوانان مسلمان یک منبع و پشتوانه فکری برای مقابله با اسلام هراسی ایجاد کنند.

همایش بین المللی در پرتو ملاصدرا تا فردا یکم مرداد در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

حضور ۸ کشور جهان در همایش بین المللی در پرتو ملاصدرا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار