رئیس اتحادیه فیروزه و عقیق تراشی کشور گفت: دعوای بین اتحادیه طلا ونقره وسنگ های زینتی موجب مغفول ماندن صنعت نقره تراشی و توجه به گوهرسنگ های باارزش در کشور شده است.

عبدالحمید رحیمی مقدم رئیس اتحادیه فیروزه و عقیق تراشی کشور در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:ما در سال 65 تولیدات با عیار بالا و مرغوب داشتیم که همه کار دست هنرمندان وصنعتکاران داخلی بود.

وی در ادامه افزود:اما در سال های گذشته صنعت نقره و گوهرسنگ ایرانی رو به افول گذاشته است زیرا واردات نقره قاچاق از کشورهای تایوان وتایلند آسان وارزان بوده و افراد سودجو از هندوستان سنگ های تراشیده وارد می کنند.

رحیمی مقدم با اشاره به تشکیل اولین اتحادیه در حوزه گوهرسنگ در سال 47،تصریح کرد:دعوای بین اتحادیه طلا ونقره وسنگ های زینتی موجب مغفول ماندن صنعت نقره تراشی و توجه به گوهرسنگ های باارزش در کشور شده است.

وی همچنین با تاکید بر انتخاب مشهد بعنوان پایتخت گوهرسنگ جهانی ،تاکید کرد:باید با تسهیل شرایط برای تولیدکننده داخلی در حوزه ساخت نقره و گوهرسنگ های ایرانی ،به احیای این صنعت کمک کنیم و ایران بتواند جایگاه سابق خود را در جهان در این هنر و صنعت ملی دوباره بازیابی کند.

انتهای پیام/

مغفول ماندن صنعت گوهرسنگ های ایرانی

برچسب ها: گوهرسنگ ، خاک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار