سرپرست سابق دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما اموال دانشگاه مستند سازی نشده است.

اموال دانشگاه آزاد مستند سازی نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه که امروز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه امری پیوسته است و از زحمات جاسبی تشکر می کنم و وی همیشه توصیه کرده که اسمی از من برده نشود تا در پیشگاه خدا بماند.

نوریان عنوان کرد: من در دبیرخانه موسسه در خدمت دانشگاه هستم. مهم ترین اثر دانشگاه تاثیر نهاد های قانون گذار و اجرای آن ها است که همواره حالت شکننده ای دارد.

وی مطرح کرد: تفکر سیستمی برای پویایی بیشتر و تاثیر سازی بیشتر و برون سپاری و خروج از سیستم اداری از جمله برنامه های ما بوده است.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه آزاد  از نرم افزارهای روز دنیا استفاده می شود تا نظارت ها به صورت آنلاین باشد و چابک سازی و کوچک سازی در سازمان ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مردم صاحب این دانشگاه هستند و حق بزرگی به گردن ما دارند؛  باید سیستم های روز مالی را پیاده کنیم و نقدینگی را کنترل کنیم .

نوریان افزود: دانشگاه آزاد از نظر مالی وضعیت خوبی دارد اما اموال دانشگاه مستند سازی نشده است.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد تصریح کرد:  چرا ما در مقابل وزارت علوم این میزان ناتوان برخورد می کنیم؟ زیرا در دانشگاه بانک اطلاعاتی جامع از اساتید، رشته ها و امکانات خود نداریم؛ به طور مثال رشته ای از واحد علوم تحقیقات حذف شده است که دارای ۱۷ استاد است و ۱۲ سال است که در این واحد تدریس می شود.

وی گفت: سند آمایش آموزش عالی و خطر کاهش شهریه باید برطرف شود چرا که ما هزینه های ثابت بالایی در دانشگاه داریم.

نوریان تصریح کرد: آموزش های ما باید منجر به نوآوری و خلاقیت شود و ارتباط خوبی بین صنعت و پول و سرمایه وجود ندارد.

توزیع رشته محل ها در دانشگاه آزاد باید بر اساس نیاز کشور انجام شود

سرپرست سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه با افزایش سرعت رشد علم در دنیا روبه رو هستیم، بیان کرد: برای افزایش توان علمی باید برنامه ریزی خوبی انجام دهیم؛ توزیع رشته محل ها باید مناسب و بر اساس نیاز کشور و کیفیت آن صورت گیرد.

نوریان گفت: دانشجوی دانشگاه ازاد باید از نظر توان علمی همانند دانشجویان سایر دانشگاه های کشور باشد؛ در گذشته پیشنهادی مبنی بر راه اندازی موسسه ارزیابی  از سوی مرحوم هاشمی داشتیم که بر اساس آن کیفیت آموزش دهی به دانشجویان نسبت به سایر دانشگاه های کشور باید بررسی می شد.

وی گفت: چالش دیگر ما این است که در دانشگاه آزاد موضوعات فرهنگی، اجتماعی و باورهای دینی و اخلاقی را تقویت کنیم و صندوق های رفاه دانشجویی را توسعه دهیم .

سرپرست سابق دانشگاه آزاد تاکید کرد: گفتمان اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه ها در اشتغال و اقتصاد مقاومتی و حمایت از ورزش های پهلوانی را باید جزو برنامه های خود قرار دهیم .

نوریان گفت: طراحی سند آمایش عالی در حال انجام است و سهم این دانشگاه را کم کرده و هم اکنون ۳۷ درصد است؛ باید مواظب بود تا این لحاف را از سر دانشگاه آزاد نکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.