گرد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی تشدید می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از تشدید روند نظارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس در کشور خبر داد.

نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی تشدید می شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در دیدار با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران، در خصوص روند نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: نظارت ها در مجموع رضایت مندی عمومی در پی داشته است و امسال به واسطه تفویض اختیار این مساله به مناطق و ناحیه ها واگذار شده البته شورای نظارت مرکزی تشکیل شده تا از نزدیک موضوعات را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: نقش شورای موسسان در قانون جدید پر رنگ شده و وظیفه پاسخگویی به مسائل پرورشی و آموزشی را بر عهده دارد و اکنون آئین نامه داخلی آن در حال نگارش است و به استان ها ابلاغ شد و موسسان واجد شرایط شرکت کرده و نمایندگی ها انتخاب شدند تا مجمعی تشکیل دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بررسی های قانونی در حال انجام است و احکام صادر خواهد شد و رسما این افراد در جایگاه قانونی قرار می گیرند تا وظیفه پاسخگویی داشته باشند.

گرد ادامه داد: تفویض اختیار به استان ها برای نظارت به معنی سلب مسئولیت از شورای مرکزی است.

وی بیان کرد: نظارت ها روند تکمیلی داشته و از سطوح بهتری نسبت به سال های قبل است چون به روند نظارت احاطه داریم به میزان لازم به مدارس و مناطق سرکشی می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی بیان کرد: چهار تیم شامل نماینده سازمان، نماینده اداره کل، نماینده منطقه و نماینده موسسان مدارس غیردولتی ایجاد شده که کار نظارت را انجام می دهند و اجازه استرداد شهریه نیز به آنها داده شد.

گرد با اشاره به اینکه تخلف در حوزه شهریه به حداقل ممکن رسیده است، تصریح کرد: در حوزه فعالیت های فوق برنامه نظارت جدی خواهیم داشت و برخی موسسان به میزان افزایش شهریه مدارس اعتراض داشتند اما به دلیل استفاده از نرم افزار فضایی برای شکایت در نظر گرفته شد که بعد از تصویب نهایی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای فوق برنامه مدارس نیز باید باید هزینه متناسب با نوع فوق برنامه ارزیابی می شود و کلاس های فوق برنامه باید با دقت کافی برنامه ریزی شوند.

گرد با بیان اینکه فعالیت های فوق برنامه باید اختیاری باشد و اجباری برای آن نباشد، عنوان کرد: در پایان دوره بازرسی ها ارزیابی انجام می شود که بر این اساس تعداد مدارس متخلف و قانونمند معرفی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: نظارت در حوزه مراکز آموزشی هم داریم و این مراکز چنانچه مجوز لازم از آموزش و پرورش کسب نکرده باشد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد چون مراکز باید مجوز دار باشد متناسب با مصوبات آموزش و پرورش فعالیت کنند.

گرد بیان کرد: گاهی تکالیف متناسب با توان ذهنی دانش آموز طراحی نشده اما در مراکز مجاز محتوا به تایید سازمان پژوهش می رسد و سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی تعدادی از این مراکز شناسایی و برابر قانون با آن برخورد شد.

انتهای پیام/

ارائه محتوای آموزشی استاندارد در مراکز آموزشی دارای مجوز از آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار