بر اثر حمله طالبان بر پاسگاه های نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کندز تخار، این شاهراه به روی رفت و آمد بسته شده است.

مسدود شدن شاهراه کندز تخار براثر درگیری با طالبانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رحیم کوهدامنی، رییس ارکان لوای نظم عامه در شمال شرق کشور تأکید کرد که در حمله های تهاجمی طالبان بر پاسگاه های امنیتی در شاهراه کندز – خان آباد – تخار بخش های از این شاهراه در ادارۀ طالبان در آمده اند و نبردی سختی در این شاهراه، ادامه دارد.

وی افزود: «نیروهای کمکی را فرستاده ایم و نیروهای دیگر را نیز خواهیم فرستاد، و به زودی راه را باز خواهیم ساخت.»

بخش های دیگری کندزدرگیری میان نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد،عملیات پاک سازی حومه های شهر کندز که چندی پیش راه اندازی شده است هم اکنون در چند کیلومتری شهر در منطقه حضرت سلطان ادامه دارد.

عبدالله قرلق، سناتور ولایت کندز در این باره بیان داشت: «توجه حکومت مرکزی ما در قسمت کندز ضعیف است، یک موضوع و موضوع دیگر که بر می گردد به ولایت، آن جا یک سوق و اداره درست وجود ندارد، هماهنگی نیست، مدیریت ضعیف و عدم استفاده درست از نیروها هم، از دیگر مشکلات در جنگ کندز استند.»

در همسایه گی کندز در ولایت بغلان نیز میدان نبرد داغ تر از گذشته ها است؛ نزدیک به یک هفته است که نیروهای دولتی دربخش های از این ولایت با طالبان در نبرد استند، اکنون دامنه نبردها افزون بر «فابریکه شکر» و چندین بخش دیگر در مرکز ولسوالی بغلان مرکزی، به حومه های شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان نیز رسیده است.

عبدالحی نعمتی، والی بغلان گفت: اینان در چهار – پنج شب که جنایت کردند، در اثر این جنایت توانستند که شماری از برادران ما را به شهادت برسانند و شماری را هم زخمی بسازند و تخریب های به وجود بیاورند و زنده گی عادی و آرام مردم ملکی را با خطر مواجه بسازند.

این در حالی است که شاهراه بغلان- کندز نیز به روی رفت و آمد بسته است. از سویی هم، گزارش ها می رسانند که طالبان بر ولسوالی «گذرگاه نور» و «نهرین» این ولایت نیز حمله کرده اند؛ حمله طالبان در نهرین عقب زده شده است، اما مقام های محلی در گذرگاه نور هشدار می دهند که اگر نیروهای کمکی به این ولسوالی نرسند، وضعیت بدتر خواهد شد.

شعورگل خان، معاون وزارت دفاع ملی می گوید: تمامی بخش ها از وجود مخالفان مسلح پاک سازی خواهند شد.

وی بیان داشت: عملیات های ما ادامه دارند و ما کوشش می کنیم که بخش های که در اداره دشمن هستند را پس بگیریم.

این در حالی است که بسیاری از مناطق کندز و بغلان تحت محاصره و اداره طالبان قرار دارد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.