دستگاه‌های متولی خدمات رسانی کافی به مددجویان تحت پوشش ارائه نمی‌کنند و دلمان خوش است که تحت پوشش هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد علی رستمی فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های حمایتی شهرستان گفت: دستگاه‌های متولی خدمات رسانی کافی به مددجویان تحت پوشش ارائه نمی‌کنند و دلمان خوش است که تحت پوشش هستند.


رستمی با اشاره به بازدید از خانواده‌های معلولین افزود: تعداد هزار وسیصد نفر معلول جسمی و ذهنی تحت پوشش بهزیستی می‌باشند و چندین هزار نفر در صف انتظاربه سر می‌برند. دستگاه‌ها اگر نمی‌توانند مراکز نگه داری ایجاد کنند حداقل هزینه‌ها نگهداری رابه خانواده‌ها پرداخت نمایند.

وی گفت: متاسفانه تا کنون اطلس آسیب‌های اجتماعی با آمار مشخص نشده و کار درست حسابی صورت نگرفته و نمی‌دانیم اولویت اول برخورد با جرائم کدام است.

فرماندار تربت جام ادامه داد: اتفاقات وجرائم بسیاری در لایه‌های پنهان جامعه صورت می‌گیرد که از آن بی خبریم و اگر همه مطلع شویم برای آن آمادگی کافی نداریم. امید است هرچه سریعتر اورژانس اجتماعی توسط بهزیستی راه اندازی شود تا با این معضلات برخورد جدی صورت بگیرد.

رستمی با اشاره به معضل آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان گفت: برای مقابله با پدیده متکدیان، معتادین و کارتن خواب بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است که دویست میلیون ریال بدهی داریم و اگر قرار باشد کسانی که به کمپ‌ها و زندان رفته اند دوباره بخواهند به این چرخه برگردند باید برخورد جدی قضایی انجام شود.

فرماندار تربت جام با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های عضو افزود: یکی از مصوبات جلسات گذشته کار گروه برگزاری همایش بررسی مشکلات فرهنگی واجتماعی توسط دانشگاه‌ها و بهزیستی بود که متاسفانه انجام نشده است و آمار دقیقی در دست مدیران برای برنامه ریزی نیست.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام با اشاره به آثار شوم مواد مخدر در جامعه گفت: زرنگ‌ترین افراد برای کسب درآمد وارد مسائل خرید وفروش مواد مخدر می‌شوند و بخاطر آنکه به دام نیفتند معتاد شده تا برابر قانون مجازات و دستگیر نشوند.

حجت الاسلام طاهری افزود: عدم فرهنگ سازی درست و تبیین خطرات استفاده از مواد مخدر در جامعه باعث جهل شده که خیلی از افراد مواد مخدر را به عنوان دارو استفاده می‌کند که تحت کنترل هیچ کس نیست.

وی گفت: رسانه‌های غربی با حضور کارشناسان و متخصصان به ترویج خواص استفاده از مواد افیونی اقدام می‌کنند که خیلی از مردم نمی‌دانند اعتیاد آور و مضرر است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به مشکلات اجتماعی افزود: طلاق به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات جامعه می‌باشد که در آن اعتیاد نقش مهمی دارد و لازم است آموزش و پرورش نسبت به تبیین این مشکلات برای دانش آموزان اقدام کند تا آثار شوم آن برای همه مشخص گردد.

انتهای پیام//س. ج
 

 

نقش مهم اعتیاد در  افزایش طلاق

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.