این اختراع که ویکل نام دارد، در آینده ای نزدیک در زمینه ساختمان‌سازی جایگزین پله و آسانسور خواهد شد.

اختراعی جدید که جایگزین پله و آسانسور می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مدرسه طراحی در انگلستان ، موفق به طراحی نوعی دوچرخه شده است که به جای حرکت افقی، عمودی حرکت می‌کند. در آینده ای نزدیک این محصول که « Vycle » نامگذاری شده است ، می تواند جایگزین سالم و بسیار مناسبی برای آسانسورها و البته پله ها در ساختمان سازی باشد، زیرا این وسیله نسبت به آسانسور و پله فضای کمتری اشغال می کند و به افراد دسترسی آسان تری برای تغییر سطح نسبت به زمین خواهد داد.

این اختراع بسیار کاربردی توسط یک دانشجوی انگلسی به نام « النا لاریبا » ساخته شده است، وی در رشته مهندسی طراحی در دانشگاه « رویال کالج » شهر لندن فعالیت می‌کند.

النا درباره اختراع جدیدش می گوید: «از حدود 100 سال گذشته تا کنون، تنها دو روش برای بالا رفتن از طبقات ساختمان وجود داشته است، پله و آسانسور. مشکل این دو روش این است که پله ها بسیار بزرگ هستند و حجم زیادی از ساختمان را به خود اختصاص میدهند و عملا در ساختمان هایی که دارای طبقات زیادی هستند کاربرد ندارند. از طرف دیگر آسانسورها نیز برای اینکه فرد یا افرادی را چند متر بالا ببرند بسیار پرهزینه هستند و انرژی زیادی مصرف می کنند».  النا ادامه داد: « اختراع من نه پله است و نه آسانسور، بلکه میان این دو قرار می گیرد».

اگرچه وبسایت رسمی این دانشگاه اعلام کرده است که اختراع النا با نام « Vycle » فعلا قرار نیست به زودی به بازار بیاید،  این محصول می تواند در آینده مشکلات بسیاری را حل کند که مهم ترین آنها افزایش جمعیت و در نتیجه مشکل حمل و نقل در برج های عظیم است.

 

انتهای پیام/

اختراعی جدید برای حمل و نقل عمودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
امیر
۱۷:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
اگ بتونن راندمانشو ببرن بالا و ت ی یک اتاق قرارش بدن عالی میشه این هنوز اختراع هستش هنوز تجاری سازی نشده مطمیینا کسایی که رای دادن تا اختراع ثبت شه فکر این مشکلاتش بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
این خودش کلی مشکل پیش میاره چطور میخاد مشکل حل کنه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
توی اون ارتفاع کی جرات میکنه سوارهمچین چیزی بشه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۰۷:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
اونی که مریض هست چی؟ اونی که رو ویلچر نشسته؟ پیرمرد و پیر زن؟ یکی که میخواد با خودش کیف یا وسیله چند کیلو یی رو حمل کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
تا شبم باید پا بزنیم برگیردیم.
-
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
چه مسخره-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
تا صبح باید پا بزنیم بریسیم.
آخرین اخبار