رئیس سازمان بهزیستی گفت؛امروز جامعه ما با موضوعی جدی، تحت عنوان افزایش جمعیت سالمندی روبرو است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  انوشیروان محسنی بند پی  رئیس سازمان بهزیستی صبح امروز در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در نقاط مختلف کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است، گفت: امروز جامعه ما با موضوعی تحت عنوان افزایش جمعیت سالمندی روبرو است.

وی افزود: همراه با این موضوع، توسعه شهرنشینی هم موضوع بسیار مهم دیگری است که امروزه جوامع شهری با آن به صورت ویژه روبرو هستند که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه تمام کشورهای جهان با این دو پدیده روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: هر کشوری که با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل به مواجهه با این دو پدیده برود، می‌تواند مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشد و جلوی آسیب‌های ناشی از آن را بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به تدوین سند سالمندی در کشور اشاره کرد و گفت: این سند با همکاری 15 نهاد و سازمان و وزارتخانه در کشور انجام می‌شود.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه در صورت عدم وجود مدیریت صحیح، این دو عامل با آسیب‌های زیادی روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در برنامه ششم توسعه تعهداتی در ارتباط با رسیدگی به سالمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، لزوم جذب مشارکت دستگاه‌های مختلف کشور برای ارائه خدمات مناسب مورد نیاز جامعه به ویژه این گروه‌ها است.

انتهای پیام/ص

 تدوین سند سالمندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.